Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › THIS IS DE SHIT!
-
THIS IS DE SHIT!
Publicerad av matthias på 30 september, 2005 vid 07:52phet eller vad?
mrmille svarade 19 år, 7 månader sedan 13 Medlemmar · 18 Svar -
18 Svar
-
fanns inte den redan 2000?
har fan för mig det. Kan ej komma på om den hette så men har för mig att modellen hette manta.
Samtidfigt fanns ju Flexifoil Nexus som jag har ett test på i en gammal tidning.
5m2 va storleken som gällde back in da days. Bilder på Lou i tidningarna med en Picklefork custom av JL undeer ena armen och en 5m2 kite under andra. d va tider det… -
-
jag har en film från 1999 hemma där en liknande finns…
-
jag har oxå en film från 1979 från amerika Taboo heter den och dom har denna som underlag i vissa ställningar
-
Svar till:
Mylar? Snyggt men tungt…
[/ QUOTE ]
Que va, mylar, vart då?
Elle missa jag nåt?
/ -
det sjuka e att jag förstår inte hur dom har kunnat sy den så magiskt dåligt. den ser ju snällt sagt för jävlig ut.
-
Oh My GOD !
Bilderna visar varför dem flesta kites är U formade. När kiten är U formad följer ”the leach” (trailing edge- bakkant) LE (fram kant) på ett naturlig sätt. Det blir vind trycket som håller formen.
På en Hi Projection LE kite, krävs speciella design insatser att få leachen att följer LE formen och bibehåller ”tension”.
Vilken kite designer som helst klarar inte av det.Jag förutspå en framtid där man kommer att titta mer på vem kite designern är, en vilken märke det finns på det.
TW
-
Svar till:
Svar till:
Mylar? Snyggt men tungt…
[/ QUOTE ]
Que va, mylar, vart då?
Elle missa jag nåt?
/[/ QUOTE ]
Det där genomskinliga eller? Men jag kanske e ute och cyklar.
Logga in för att svara.