Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Thommen SR/RS 2006
-
getwet wrote:RX1 5.8 RS5 6.7 RS4 7.2 RS4 8.4 V8 10.6. Möjligen att RX1:an byts ut men det är så sällan den används och jag är faktist grymt nöjd och skicket skitbra. Har hållt på så många år och vet att det inte går fortare med nya prylar, bättre att köra in sig ordentligt på det man har och byta ut när dom är slut eller när man vet att nu har det fan kommit grejer som verkligen går fortare.
På brädfronten kommer det en ny planka nu till våren, Exocet warpspeed. Behåller RTX:en ett tag till så får vi se vad den nya falcon91 levererar. Lite osäker på dendäringa monokonkaven……..alltid skeptisk på nya prylar som uppfunnits en gång tidigare och försvunnit. Men om det fungerar så lär det väl bli en sådan på sensäsongen.
RRD268:an får hänga kvar fram till den dagen warpspeeden övertygat.Falcon 120 som motionsbräda och kanske göra ett försök på timmen, Robban ska inte få känna sig lugn.
Det är väl tanken att ”parken” ska se ut så i år………men rätt som det är ligger det en liten gullig söt sak där på hyllan hos Bromma Skidsport….
De ser stabilt ut hoppas vi får använda speed brädorna mycket i år! -
surfan wrote:De ser stabilt ut hoppas vi får använda speed brädorna mycket i år!
Det får vi Surfan, jag har beställt mycket vind på Internet. Ostligt på västkusten och Öland, SSV på Fituna…….varje dag kuling efter kl 14.00.:smile:
-
getwet wrote:Det får vi Surfan, jag har beställt mycket vind på Internet. Ostligt på västkusten och Öland, SSV på Fituna…….varje dag kuling efter kl 14.00.:smile:
Ostlig styv kuling. KAN faktiskt funka riktigt bra i TT….
-
Jester wrote:Ostlig styv kuling. KAN faktiskt funka riktigt bra i TT….
Aj fan, ska ändra min beställning till NV-NO lokalt runt TT förutom när jag är där:wink:
Nä skoja bara……..Beställt så det blir en skitbra säsong, bara 6.7 vind och mindre segel och SSV med ljumma vindar. Kryssade iaf i dom rutorna på formuläret….
Jag ritade dit en egen ruta också, en beställning på extremt plattvatten i hela Sverige så vågfreaksen kommer få det urtråkigt denna säsong. Vi kanske ska konvertera om dom? -
Äh. Låt dom hålla sig till Lejet o Bappelviken. Br4a att vet vart man har dom… 😉
-
Det är jag som har byggt det där formuläret. Det är inte buggfritt, om vi säger så. Kryssar man i rutan ”tokigt plattvatten tunt hela Sverige kuster precis hela tiden trots grymt med vind” så blir det fett med vågor ändå. Märkligt, men sant… 😉
-
Dock har jag beställt vågbrytare längs med hela västkusten. Så problemet finns inte, doktorn. 😀
-
Ola_P wrote:Dämpar inte gräset i torkel vågorna ändå?
Vi vill ha vatten som e platt som salsgolv! Även en liten våg blir jobbig i 35+ knop
-
Hittade en ny ruta idag som tydligen är helt buggfritt:
Anser du att Kiteare inte får hålla till på samma ställe som du?
På det fanns det bara en ruta faktiskt……..och bara två bokstäver bredvid:smile:
-
Torkel har aldrig varit så jätteplatt när jag seglat det, helt ok, men inga salsgolv…
-
Ola_P wrote:Torkel har aldrig varit så jätteplatt när jag seglat det, helt ok, men inga salsgolv…
Nu har jag bara seglat en enda gång på TT och inte var det tokplatt direkt, men bland de bästa speedvatten jag sett i Sverige. Tror att det är svårt att hitta bättre här hemma, kanske plattare någonstans men antagligen bara korta sträckor. Men jakten går vidare på kitefritt och salsgolvsvatten.
-
getwet wrote:Nu har jag bara seglat en enda gång på TT och inte var det tokplatt direkt, men bland de bästa speedvatten jag sett i Sverige. Tror att det är svårt att hitta bättre här hemma, kanske plattare någonstans men antagligen bara korta sträckor. Men jakten går vidare på kitefritt och salsgolvsvatten.
Vid sv-kuling så tror jag att hamnen strax väster om Engeltofta, Gävle kommer att vara grymt! Dock inte jättelång sträcka, men jag uppskattar att det blir ca 5-800 m ”startsträcka” samt ca 4-500m helt plattvatten (man kör bakom en pir) Surf-Eric mfl testade med freestylepryttlar i höstas (utan GPS) och hn trodde på stället. fanns bilder på http://www.tungsurf.com, men siten är tyvärr nere för tillfället. Det stället ska testas så fort isen går och kulingarna kommer!
Logga in för att svara.