Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Thörn! Krocka inte!

• Thörn! Krocka inte!

Publicerad av sourra på 5 maj, 2008 vid 19:29

Satt och slösurfade och hittade följande video:

[YOUTUBE]Ukq-UUQAcZs[/YOUTUBE]

Det blir ingen folkabuss för mig…

vicky svarade 17 år sedan 10 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • yann

Medlem
    5 maj, 2008 vid 19:42

😮 tur jag sålde min! I vilken hastighet är det där?

• vicky

Medlem
    5 maj, 2008 vid 19:51

Då ska mina ungar alltid åka där bak

öhh jag har inga ungar asså

• sourra

Medlem
    5 maj, 2008 vid 19:52

Bra fråga. Jag har för mig att i Europa krocktestar man i drygt 60 knyck men vi får väl hoppas att det där var betydligt snabbare. För övrigt är det väl få bilar som gillar att fronta in i en grusvägg men det där är helt stört. Den liksom försvinner.

• vicky

Medlem
    5 maj, 2008 vid 20:44

Ja det är stört det ser ut som den kör halvvägs igenom väggen

• svenne

Medlem
    5 maj, 2008 vid 20:55

Så jäkla farliga är faktiskt inte T3. Trots att det svamlas fram och tillbaka med siffror och vikter bland Youtube-kommentarerna så är den ordentligt nerlastad och går fort – rakt in i en solid vägg. Tyvärr är nog Youtube ett av de sämsta ställena på Internet för att hämta källfakta, det finns mycket kul men också mer skit än i Aftonbladet och Expressen tillsammans. Samtidigt.
    T3:an var ändå tidigt ute med deformationszoner etc. Skulle vilja se hur… …hmm… …ska vi säga en Volvo 850 ter sig med bagaget fullt med skrot. Dessvärre inte mycket bättre. En 20 år nyare bil är självfallet säkrare, men inte under vilka förutsättningar som helst. Kolla de klipp som kommer upp i ”Related videos” så förstår ni vad jag menar.
    Min uppfattning är att det är ett ballt klipp, men inte så mycket att skita på sig för. En gammal MC-polare klöv en nästan ny Toyota (ja, hojen var på väg ut på passagerarsidan) med hoj och alla tre dog på fläcken, det är fan skrämmande.
    Kolla på den här och fatta grejen. http://www.youtube.com/watch?v=ju6t-yyoU8s
    Kontentan är att det spelar ingen roll att till och med småbilar klarar extrema smällar. Personerna i bilen gör inte det ändå.

• sourra

Medlem
    5 maj, 2008 vid 21:12

Ett av få ställen där man kan hitta mer skit än på youtubes filmutbud är i kommentarsfälten till filmerna. Folk vet så otrooligt mycket om ALLT. Hur som helst:
    1. Få bilar gör sig bra i frontalkrockar
    2. Ska jag krocka en fullastad bil gör jag det hellre i min Saab 9000 än i den där konservburken. Kan inte motivera varför, det är bara en känsla.
    3. Hela T3 verkar vara en deformationszon.

• vicky

Medlem
    5 maj, 2008 vid 21:17

Det är så synd att se helt nya bilar bara krockas sådär, jag kunde fått den istället.

• goretex

Medlem
    5 maj, 2008 vid 21:34

Shit… en sån där körde vi runt med som jävla blådårar i lumpen i 11 månader!
    Körde sönder växellådan 3 gånger…
    Gjorde andra smarta stunts som att tvärnita på asfalt i 90km/h,
    hoppa i gupp, spinna på backväxeln, spinna i cirklar så fort vi kunde…
    Trimmade den genom att ta bort varvtalsregulatorn och blocket under gaspedalen…
    Ahh… lumpen och WV-pickisen…. vilka minnen *nostalgisk*

• vicky

Medlem
    5 maj, 2008 vid 21:45

@Goretex 463119 wrote:

blocket under gaspedalen…

Det ska jag lätt prova – 20 extra HK bara där jöö:tongue:

• nundy

Medlem
    5 maj, 2008 vid 22:37

Det är bara att spänna magmusklerna så går det bra

• goretex

Medlem
    5 maj, 2008 vid 23:00

@Vicky 463123 wrote:

Det ska jag lätt prova – 20 extra HK bara där jöö:tongue:

Haha… vi fick 5 km/h mer faktiskt… bara så enkelt att det gick att gasa mer (det var som en plastgrej som man skar bort) 😀
    Så nu toppade den hela 115km/h har jag för mig… haha! punk.gif

• vicky

Medlem
    5 maj, 2008 vid 23:08

Hähä fett, bara att skruva bort för mig, tar 15sekunder

• kvabbso

Medlem
    6 maj, 2008 vid 08:00

kite grejorna på flaket verkar ju klara sig iallafall

• thorn

Medlem
    6 maj, 2008 vid 15:41

Tack för tippset sourra. jag som hadde tänk och krocka den nästa vecka för och se vad som händer men nu slipper jag efter att jag sett det klippet. jag trodde att 1,5mm plåt skulle skydda föraren bra vid en frontalkolision. Ska kanske ta och förlänga rattstången så man kan sita längst bak och köra.

• gadget

Medlem
    6 maj, 2008 vid 15:55

Detta är också ett krocktest, fast iof tvärtom!
    För att se om väggen håller och i 800 km/h istället… :shocked:

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=–_RGM4Abv8[/YOUTUBE]

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA