Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Tidig julafton
-
Tidig julafton
Publicerad av kinetic på 11 maj, 2009 vid 09:17Kollade precis på DPD’s hemsida o min nya bräda kommer komma idag:grin:! Blir kul o se hur den ser ut, o framförallt om den fått transportskador…
Blev en “slalom/speed”, ca 245cm, 58cm, runt 100-105 liter…Helt plan botten med ett lätt V i aktern, inga tönterier med cut-outs eller liknande…Helt vit bräda med “light finish”…Brädan är faktiskt till 50% min egen shape då jag har specat den tämligen snävt (rockerkurva,längd,bredd,stropplacering,mastkassetplacering,bottenform,OFO för resp. akter), själva outlinen samt railutformningen har jag bett att de skall gör “harmoniska”:grin:. Har inte sett brädan än men enligt Pirate ser den bra ut iaf, hoppas den går bra oxå:grin:! Priset blev mycket bra det med, eller vad sägs om 750Euro inkl PatLove stroppar, “skräddarsydd” boardbag OCH frakt…carl-r svarade 15 år, 2 månader sedan 11 Medlemmar · 25 Svar -
25 Svar
-
Posten bjöd på två trevliga överraskningar…en liten tryckskada på botten ca 5mm o en större framför mastfoten…Kommer försöka reklamera skadorna men men…Får dra på lite epoxy på skada på ovansidan så blir det bra:grin:…
Ska bli intressant o provsegla brädan, den ser lättplanad ut iaf:grin: -
kinetic;545882 wrote:Helt plan botten med ett lätt V i aktern
Helt plan och V samtidigt? Jag förstår vad du menar, men ändå. 😉
Jag har en bräda med liknande shape, ytterst lite V i rumpen och den går som ett skållat troll.Quote:inga tönterier med cut-outs eller liknande…frakt…Bra där! Ut och testa nu!
-
Svenne: Japp den ska testas i helgen! Behöver ju inte ens va rädd om brädan då Posten/DPD har haft vänligheten att “dinga” den minimalt, tackar för de:grin:. Som tur e den stenhård även i “dingen” (ca 1.5cm “lång” sänka med en ca 1 cm lång spricka)så jag tätar me epoxi så får det va bra, har jag gjort på andra brädor med, utan problem:grin:
-
SWE496: Vet inte riktigt men så här med stroppar o pads tippar jag runt 7.5-7.8kg. Hittar jag en noggrann våg så:grin:. Jag fraktade en CarbonArt bräda ner till skåne förra helgen (nån 95 liters historia) o blev lite förvånad äver hur “tung” den kändes…Denna KÄNNS ungefär lika tung, har för mig CA brädans specade vikt var nånstans runt 6.5 kg enligt tillverkaren.
Rätt intressant däck-shape på ovansidan, han har liksom “fasat av den” så volymen är mindre från mastkassetens bakkant o framåt, själva kassetten lutar även den något lite “framåt”. Blir det vind i helgen så kommer den testas, kan inte bli mer än pannkaka:grin:, men så är det ju oxå “min” första shape…nånsin:grin: -
Kanske ska tillägga att det går bra att testa brädan för den som är nyfiken:grin:
-
kinetic;545968 wrote:Posten bjöd på två trevliga överraskningar…en liten tryckskada på botten ca 5mm o en större framför mastfoten…Kommer försöka reklamera skadorna men men…Får dra på lite epoxy på skada på ovansidan så blir det bra:grin:…
Ska bli intressant o provsegla brädan, den ser lättplanad ut iaf:grin::cool2:Fan brorsan den ser grym ut!!!!!
-
kinetic;546196 wrote:SWE496: Vet inte riktigt men så här med stroppar o pads tippar jag runt 7.5-7.8kg. Hittar jag en noggrann våg så:grin:. Jag fraktade en CarbonArt bräda ner till skåne förra helgen (nån 95 liters historia) o blev lite förvånad äver hur “tung” den kändes…Denna KÄNNS ungefär lika tung, har för mig CA brädans specade vikt var nånstans runt 6.5 kg enligt tillverkaren.
Rätt intressant däck-shape på ovansidan, han har liksom “fasat av den” så volymen är mindre från mastkassetens bakkant o framåt, själva kassetten lutar även den något lite “framåt”. Blir det vind i helgen så kommer den testas, kan inte bli mer än pannkaka:grin:, men så är det ju oxå “min” första shape…nånsin:grin:Imponerande spec. Undrar vad det blir för vikt på den utan “light finish”? 😀
-
Tbsurf: Haha:)…”Light finish” innebär bara att den är “fläckigt slipad”, gör väl kanske på sin höjd 0.1kg viktskillnad:grin:
-
7.7kg exakt med stroppar o pads, vägde den precis. Gissningvis 7kg “naken”. Man kan få de lättare om man väljer 3mm sandwich istället för 5mm…
-
Lite halvkass andrahandsvärde med ditt segelnummer i grafiken… 🙂
-
Jester: Nä….Jag skall ju starta mitt eget märke….S1881 Shapes…haha
-
Kan även “avslöja” att det finns fler Pirate-tillverkade brädor i Sverige än min och “Den gule” som numera har hittat sin ägare:grin:, tydligen nöjd oxå:smile:
-
kinetic;546428 wrote:Kan även “avslöja” att det finns fler Pirate-tillverkade brädor i Sverige än min och “Den gule” som numera har hittat sin ägare:grin:, tydligen nöjd oxå:smile:
Kul, hör av dig när du hunnit segla den så man får höra hur den är.
Bicless
Logga in för att svara.