Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Tidig Julklapp
-
Tidig Julklapp
Publicerad av eagletech19 på 22 december, 2007 vid 23:41Tja
Jag vet att det inte handlar om windsurf ,men bara så ni vet vad ni ska tävla mot nästa år 😀 .Nu ska vi jaga rekord eller vad säger ni:wink:
Önskar er en riktigt God Jul och ett Gott Nytt år
Mvh Roger Ö
jester svarade 16 år, 11 månader sedan 10 Medlemmar · 25 Svar -
25 Svar
-
@surfan 435085 wrote:
Ser lite stor ut mot dom Här :santa:
Tjenare
Ja du har rätt men jag är modell större i storlek. 97kgBrädorna ser riktigt nice ut enligt mig men jag måste ju börja med något som jag vet funkar:smile:
Denna bräda är en prototyp från en kitare som är nr 2 i världen och har tydligen legat väldigt nära rekordet.
Jag har inte dom bästa förhållande där jag bor men hoppas sätta lite rekord där det är platt om så att åka iväg för att slå lite rekord.
Jag vet att jag var snabb med surfbrädan och även med kite .Men det är först nu jag vill satsa fullt ut på ren speed :tongue:Jag vore väldigt tacksam för info om bra ställe att träna på och sätta rekord på.
Jag tror jag får satsa 6 månader på ren träning och att innan 2008 är slut ha satt ett eller flera rekord på kite.
kaxigt ,Nee men det är vad jag vill inför nästa år.God Jul och ett riktigt Gott Nytt år.
Mvh/Roger Ö -
Tjenare :cool2:
Jag glömde säga att det är inte så lätt som många tror rent IT tekniskt att få till allt med dom olika GPS märkena.
Men jag blev klart imponerad av denna sida.
http://hem.bredband.net/speedmanualen/Ramar/RamSet1.htmDet är en mycket bra sida för alla som vill börja med speed kiting eller speed windsurfing, som det är grundat på.
Hoppas ingen blev sur för att jag “kitar” och inte windsurfar längre:grin:
Ha en riktigt God Jul och ett Gott Nytt år.
Mvh/Roger Ö
-
Nejdå. Du har väl även spanat in vad som gäller med GPS-hårdvaran nu för tiden? Sök efter Locosys GT11/Amaryllo i detta forum.
-
En annan tidig julklapp är att det blåser sydligt över 10 m/s nu på fm!
Bara att packa! -
@eagletech19 435090 wrote:
Tjenare :cool2:
Jag glömde säga att det är inte så lätt som många tror rent IT tekniskt att få till allt med dom olika GPS märkena.
Men jag blev klart imponerad av denna sida.
http://hem.bredband.net/speedmanualen/Ramar/RamSet1.htmDet är en mycket bra sida för alla som vill börja med speed kiting eller speed med windsurfing, som det är grundat på.
Hoppas ingen blev sur för att jag “kitar” och inte windsurfar längre:grin:
Ha en riktigt God Jul och ett Gott Nytt år.
Mvh/Roger Ö
Ja för sjutton, är det rekord du tänker satsa på så se till att åka med navi/amaryllo så det inte blir en massa tjafs för dej…
Gillar helt klart din inställning.. Kör så det ryker -08 och jag är säker på att om du frågar om inställningar/IT mm så får du svar här.. -
surfan;435085 wrote:Ser lite stor ut mot dom Här :santa:
Udersidan är väl mera intressant
-
God Jul
Jepp undersidan är hela poängen.
Har köpt Amaryllon men eftersom jag har Mac och sett att programmen inte är lika bra som i en PC miljö, men som tur är funkade det fint att lägga in PC program i min Mac.
Tur man har en dator intresserad vän:wink: .Så nu har jag testat Amaryllon när jag tränar på cykel och det funkar fint men måste fixa med firmware så jag får in SPEED GENIE:grin:
Ha en trevlig helg
Mvh /Roger Ö -
Tjenare
God fortsättningHade min Amaryllo på armen idag och när jag kom hem så var den kass, full av vatten 😡
Bara att kasta skiten, lite måste dom ju tåla, det är ju så att man bränner i kroppen ibland men inte så att armen ligger under vatten mer än 1-3 sek .
Måste vara ett måndags ex.
Får kolla efter helgen
Ha det fortsatt gött
/Roger -
Regel nummer ett: Använd *alltid* aquapac! Blir oerhört tryck på prylarna speciellt om man vurpar…
-
@Jester 435358 wrote:
Regel nummer ett: Använd *alltid* aquapac! Blir oerhört tryck på prylarna speciellt om man vurpar…
Hej
Jag körde med Amaryllon uppe på armen och vurpade inte våldsamt utan det var när aktern på brädan skar ner i vattnet, då bromsades jag såklart upp ,men det är ju så att armarna är ovanför vattnet när man håller i bommen så Amaryllon doppas bara om jag ska vara ärlig.
Men fick testa nya brädan och det var förbannat roligt och snabbt även i choppigt vatten:grin:
Kan knappast vänta på att få testa i bättre förhållande.
Ha det bra /Roger
-
Vilka ställen är det som säljer amaryllo GT11?
Jag hittade ett ställe på nätet. http://www.amaryllo.com
Såg ut som att den med Bluetooth var aningens billigare hos dem än den som Wallén har med Bluetooth.
Men finns det fler affärer i Sverige som säljer den?
Logga in för att svara.