Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › tidig julklapp till ornitologerna????
-
tidig julklapp till ornitologerna????
Publicerad av kvabbso på 1 december, 2008 vid 07:45sourra svarade 14 år, 8 månader sedan 34 Medlemmar · 122 Svar -
122 Svar
-
Den har vi haft uppe förut och det var den som Sourra fick in ett svar till HN på.
-
missat det totalt haft mycket att göra på jobbet så ahr inte surfzonat på länge
-
men vad händer om man bryter mot detta förbud? böter eller arga gamlingar?
-
Ludde skrev om det i den tråden som heter nåt med förbud mot transistorradio.
-
En intessant sak i sammanhanget att “Endast berörda sakägare kan överklaga och dit hör knappast kitesurfarna”
1 Eftersom området mellan björkängshavsbad-Utterås(galtabäckshamn) är den sista kvarvarande kuststräckan(efter att komunen drivit igenom sitt beslut om förbud på de allmänna badstränderna under tiden15 juli-15 aug om någon badar) som av säkerhetskäl är lämplig terräng att bedriva kursverksamhet på, borde väl rimligen: Surfers kiteskola, falles kiteskola o arilds kiteskola(kanske finns fler) vara sakägare i frågan eftersom det kan handla om 10 arbetstillfällen.
2 Björkängs camping måste ju vara väldigt intresserade slippa ha ett fågelskyddsområde vägg i vägg med campingen!
3 Det som allmännheten ännu inte förstått är att: Tillträdelseförbud hela året, 1 april-15 juli eller 1 april-31 juli är ett faktum i alla nu existerande fågelskyddsområden. Detta betyder att allmänheten inte får sätta sin fot i området när tillträdelseförbudet råder(slut på kvällsdoppen alltså). Under övrig tid får man ej göra en rad punkter som tex. medföra hund o spela transistorradio! Om vi kitesurfare kunde belysa detta för boende längst kuststräckan borde väl även dessa kunna överklaga i egenskap av sakägare!
Eller vad tror ni????
-
Om du har torrt på fötterna tycker jag du ska starta insändarmaskinen Magnus.
-
@sourra 518948 wrote:
Om du har torrt på fötterna tycker jag du ska starta insändarmaskinen Magnus.
Mja jag e väl inte helt torr om fötterna för de hela är jävligt snårigt. Villka kan vara sakägare?!!!?? först när vi rett ut detta kan vi skapa debatt i ämnet. Hur får vi sedan folk att överklaga??? En färdig mall att skriva på som vi sedan skickar till länstyrelsen eller? Hur kommer en sådan mall att tas emot?:confused2:
-
En intessant jämförelse är fågelskyddsområdenas storlek i varberg v.s halmstad. I halmstadskomun finns det knappt plats för en enda tärna på skyddad mark medans det i vbg redan innan det föreslagna området finns plats för alla nordeuropas fåglar på en o samma gång!
-
Var det ingen som läste artikeln i HN förra veckan?
Med reservation för faktafel:
Den som handlade om att 20 av sveriges 100 “piplärkor” (kommer inte ihåg modell, men nått sånt) bor i björkäng, men att dom är utrotningshotade pga. kitarna skrämmer iväg dom från sina bon så att dom blir uppätna. Sen innehöll artikeln det gammla vanliga om att kitesurfing borde förbjudas blaha blaha.dom är ju sjukt organiserade, jag undrar hur många som har infiltrerat steffo. Vi borde infiltrera dom…
-
Varför finns det ingen artikel i HN som tar upp vår syn på saken? Borde inte en journalist med självaktning vara intresserad av en annan vinkling?
-
Någon borde ta och anmäla den där journalisten för århundradets mest vinklade artikel. Skamligt ju! “Bara direkt berörda sakägare kan överklaga, och dit räknas knappast kitesurfarna”. Jo, visst att vi kan acceptera att vi kanske inte kan räknas till berörda sakägare, men att lägga in ordet knappast vinklar artikeln negativt mot allmänheten för kiteare.
-
Haha, ornitologerna har sitt eget larmnummer om man antar att någon håller på med faunakriminalitet, 020-89 90 00. På hemsidan står det också att man kan ringa polisen. Det måste vara allvarliga saker det där
-
Jag har varit i kontakt med nyhetschefen på HN ang den senaste artikeln. Jag undrade hur de kom på att de skulle skriva den där artikeln. Hon tyckte det var en jättebra artikel och att vi fått komma till tals. Journalisten var vikarie och skulle vara ledig några veckor så han gick det inte att få kontakt med. Hon sa också att diskussionerna kring kiteförbud är viktiga för HN eftersom det ger dom mycket uppmärksamhet. Jävla kvällstidningstänk!
Logga in för att svara.