Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Tidig morgonsurf i skåne 1/8
-
Tidig morgonsurf i skåne 1/8
Publicerad av spike på 31 juli, 2005 vid 08:00Vart skall man befinna sig tidigt imorgon i skåne?
Enligt DMI, Sydväst 11-14, från kl 05.00 och framåtanonym-anvandare svarade 19 år, 9 månader sedan 10 Medlemmar · 23 Svar -
23 Svar
-
Exakt, morgon bitti och förmiddag ser bra ut kring sydöstra hörnet av Skåne. Var blir det bra vågor? Gärna med sideshore men det duger med cross on… (men bara för att det var så länge sen jag såg en bra våg…
-
Stranden norr om hamnen i Skanör/Falsterbo borde väl fungera på VSV?
-
Jag funderar på Löderups strandbad, vad har ni för erfarenheter från denna ”spot”?
-
Kanske Sandviken utanför Sölvesborg? Nästan i skåne och där ska det bli ”fina dyningar” säger alla!
-
Tomas: De har ändrat till rätt mycket väst nu, kanske får bli ivösjön?
-
Har de? Tittade just o tyckte det var mkt syd på dmi? Hade vatt kul med sandviken en gång, fast det kommer väl. Annars är jag på plats vid Ivösjön imorgon. Var laddad för idag, men vinden uteblev.
-
Mmm, men det ser ut som det kommer bli bäst (med vind och vågor) närmast Sandhammaren.
Ljunghusen var chop-heaven enda gången jag varit där (VSV 14m/s, 5.0kvm och överriggad ibland), alltså inget vidare för vågor.
Sandviken är way off för bra vind i morrn. Då är det i så fall bättre att satsa österut.
-
Du Vinta_Kestrel, kan inte du dunka upp en helbild på din avatar i denna tråd? Jag tycker det där seglet ser så jävla coolt ut. Snälla
-
Svar till:
Har de? Tittade just o tyckte det var mkt syd på dmi? Hade vatt kul med sandviken en gång, fast det kommer väl. Annars är jag på plats vid Ivösjön imorgon. Var laddad för idag, men vinden uteblev.
[/ QUOTE ]
Ja. Foreca t.ex. säger nästan rak väst mitt på dagen. Tror det blir bromölla. Fläktar för övrigt rätt så hyffsat nu, säkert planing med storsegel i sviken.
-
Gurra, jag har ännu inte fått gjort screeningen – firman som ska göra det har semester. så tills vidare är det bara en studie i Photoshop som ska levereras till de tillsammans med seglena (5.0 + 5.8), som f.ö. är i ”standard”-färgschemat C76.
Annars är det bilder på 5.8’an här http://rwc.borjavindsurfa.se/album/2005-07-15-Aspan/
-
Tack, det var fina bilder och seglet är fortfarande coolt. Det lär ju bli hur bra som helst.
-
Ja, upp till bevis nu guys. Var körde ni och hur var det? Fyi gick Lomma av med råcleana 1½-meters brytande kring 4 på morgonen. Bästa surfet på länge
-
Körde 4.7 i höllviken vid 11.30 å 2 timmar framåt innan det dog!
Lyckades med bedriften att komma från jobb 5 timmar tidigare! -
Åkte med 5,8 i Klagshamn mellan 10 och 13. Hängde som en liten apa!
Logga in för att svara.