• Knatte

Gäst
    29 augusti, 2001 vid 12:35

Japp! Inte så mycket volym i brädan, så det måste ju blåsa en del, men därefter är den desto roligare. Tigas däckpads är suveränt att stå på.En fördel är att den är oförstörbar och man behöver inte vara nervös för kastfall odyl. samtidigt bör den inte vara alltför dyr att inhandla nu.

• anonym-anvandare

Medlem
    29 augusti, 2001 vid 15:24

För en 2000-2800 borde den vara ett klipp! Håller med om padsen.

• dude

Medlem
    29 augusti, 2001 vid 16:01

det beror ju alltid på skicket! en äldre tiga 254 med dåligt halkskydd utanför deckpadsen är fortfarande ett klipp för tusen spänn. annars håller jag med om föregående talare för en nyare tiga 254 i bra skick. mellan vilka år tillverkades den egentligen, 95 till 98?

-nicke

• anonym-anvandare

Medlem
    29 augusti, 2001 vid 16:18

Vem F-N skulle ge 2000-2800 för en 254 VOINE VOINE !! Skulle inte ge mer än 1000 kr plastigare och tyngre bräda finns inte,och det är ju bra finnish med en fet plastrand i botten också. Om man vill hoppa med häng, så går det inte den faller ner som en sten /Benke

• anonym-anvandare

Medlem
    29 augusti, 2001 vid 16:20

Ippa säljer nog sin för 1800 spänn

• anonym-anvandare

Medlem
    29 augusti, 2001 vid 17:40

Ippa?

• anonym-anvandare

Medlem
    29 augusti, 2001 vid 17:46

Rent teoretiskt: Om jag väger 70kg och hoppar med en 254 på 8kg, har en som väger 80kg och hoppar med en “modern” 6-kilos mer häng?

• anonym-anvandare

Medlem
    29 augusti, 2001 vid 18:40

70kg teorin är klart hjärndöd. I så fall kan du väl hoppa med en Surfpartner 330cm 20kg o göra det bättre än en 100 kg Dunkerbeck med 4 kg bräda.!!!!??? Surfpartner kan du säkert få av någon mot avhämtning. Sicket klipp!!!!!

Tigan kan vara ett klipp för en tusing, det är en gammal o tung sak. Materialet har dålig styvhet o känsla. Nypriset låg inte på mer än 5 papp.

Lycka till
    Ps! 2800 är garanterat säljaren son anonymt mailat!!!!!!!!!!

• dude

Medlem
    30 augusti, 2001 vid 08:32

jag håller i och försig med att 2800 är i “överkant”. hehe. men om man får med en sjyst fena och kanske en extra för i fall att den första skulle gå sönder, om halkskyddet är nyfixat, om brädan ser ut som ny, … så är det faktiskt en bra bräda för nybörjare i vågor att lära sig på eftersom den inte går sönder lätt vare sig på stenar eller av bommen eller masten. sen har jag faktiskt inte kört på den för att kunna säga om den är skön att segla på eller inte. faktum är att polarn som har en inte har fixat halkskyddet framför footpadsen vilket gör den jävlit hal om man inte har dojor på sig(fast jag vetifan om det blir så mycke bättre med dojor?) han köpte sin för tusen spänn i alla fall och det tycker jag BLIR en bra affär när han lägger på halkskydd på’n.

-nicke

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.