• Publicerad av anonym-anvandare på 20 juni, 2002 vid 22:43

Är det omöjligt att börjar lära sig surfa på en gammal Tiga 280 slalombräda? Vad har den för volym? Kan man dra rigg med den? Vad är en tiga bräda från -93 värd??

Vad ska man köpa för prylar som är lätta att komma igång med men som ändå är roliga att köra på när man kan..

Tacksam för tips!

vatternjohan svarade 22 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • vatternjohan

Medlem
    20 juni, 2002 vid 22:56

Är det en tiga ACR slalom så ahr jag en del erfarenheter.. segplanad,jobbig och alltså lite sådär……

men jag lärde mig!!

• anonym-anvandare

Medlem
    21 juni, 2002 vid 07:25

ACR? vilken årsmodell?
    lärde du dig genom dra rigg eller vattenstarta direkt?

• oscar

Medlem
    21 juni, 2002 vid 07:40

Tiga 93 ca 500:-
    Skulle inte vilja lära mig på den. Smal = ostabil.

• anonym-anvandare

Medlem
    21 juni, 2002 vid 09:05

Tigan är tung…köp en Bic Astro istället.

• anonym-anvandare

Medlem
    21 juni, 2002 vid 15:44

om du nu vill lära dig på en tiga slalom så är det nog inga problem… jag har surfat i ett år nu och nästan endast på en tiga 260 slalom från 92 nånting och jag har lärt mig vattenstart, planing, samt halva gippar än så länge smile.gif… dom är verkligen snabba men aningen ostadiga om man jämför med nyare brädor… men, men… billig e den iaf

• anonym-anvandare

Medlem
    22 juni, 2002 vid 08:24

Då måste du vara en lätt snubbe!!! Alternativt blåser det alltid järnet där du bor!…du som lärde dig på en Tiga 260 (en gång i tiden den enda brädan som gick att kontrollera i hård vind)

• vatternjohan

Medlem
    22 juni, 2002 vid 12:06

jag hade lärt mig lite grunder på en gammal pråm innan… så jag kunde beachstarta och vattenstarta om det blåste i rejält så man slapp tänka på tekniken så mkt…
    jag tycker defenitivt att du sak tänka på att läögga till ett par hundringar till och köpa en annan bräda du kan ha så mkt roligare för!!!!!!

lycka till!

• anonym-anvandare

Medlem
    22 juni, 2002 vid 13:02

Vad för bräda rekommenderar ni att man köper?
    Angående Tiga slalom 280, vad har den för volym, står ej på brädan ju?

• vatternjohan

Medlem
    23 juni, 2002 vid 11:30

min 275 sas ligga på dryga 100 liter…..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.