Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Tiga
-
Tiga
Publicerad av anonym-anvandare på 2 september, 2002 vid 20:59Vad är det för volym på en tiga slalom bräda 280 från ca
-94? bra skit?mikael svarade 22 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Jag har en sån som jag inte kört på än, det är en sinker, är inte säker på volymen. Tydligen skall den vara jävligt rolig när det blåser och vågar och jäkligt prisvärd om man jämför med nyare brädor. Ett + är att du kan slänga den i backen utan att den går sönder, gjord av bensindunksplast. Inget för nybörjaren dock, men det kanske du vet. Du måste kunna vattenstarta och den funkar bäst i planing när det blåser på bra.
-
det här kanske är till hjälp. hittade det på tigas hemsida
/mikaelNAME 275 ACR
Lenght 2,75 m
Width 55 cm
Weight 9,5 kg
Volume 115 l
Fin 35 cm
Programme race MW
Technology PE
Years 1994-1995 -
länk?
tror brädan är äldre då, den är helvit med klistermärken på..280 lång slalom dessutom..inegn som ahr en aning om volym? -
är nog en tiga 280 slalom då … 120 liters volym tror jag att det var … fanns en 260 slalom oxå som var kul o segla … fast lite tung .. men oöm
-
280 var inte känd som någon slalomraket men var helt ok enligt testen i surfsport. 120 lit låter sannolikt riktigt. de snabba tiga-killarna körde med tiga 270 som hade negativ rocker. den bästa tigan måste dock vara Wave 257 på 87 liter som jag till salu. den är en kanonbräda, oxå från -94.
/mats.knutsson@ncc.se
Logga in för att svara.