-
Till alla som seglare i Stockholm
Detta inlägg vänder sig först och främst till er som vindsurfar på Stora Värtan (Näsaängsbadet)i Täby. Jag har möjlighet att sätta upp en väderstation nere på Åva gymnasium med vindhastighet, vindriktning, temperatur m.m i REALTID! All information kan läggas upp på en hemsida som är tillgänglig dygnet runt. Hemsida skulle få bra överskådlig layout med diagram och liknande.
Problem: Väderstationen kostar 3200 kr. Det kan jag lägga ut så länge men tanken är att man ska få betala typ 10 kr/mån (endast 120 kr/år) för att få tillgång till hemsidan via personligt lösenord. När jag fått ihop 3200 kr kommer alla att få tillgång till hemsidan gratis därefter. Detta kräver dock att några verkligen är intresserade, annars blir det inget alls.
Övrigt: Åva ligger en bit från Stora värtan men ändå tillräckligt nära (tror jag) för att ge en ganska bra uppfattning om vinden där också. Mätpunkten kommer att vara mycket högt upp i luften d.v.s. inga störningar.
Vad tycker ni? Finns det något intresse alls eller ska jag lägga ner planerna på en gång?
MVH Gustav
Log in to reply.