Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Till alla som seglare i Stockholm

• Till alla som seglare i Stockholm

Posted by anonym-anvandare on 25 oktober, 2002 at 15:07

Detta inlägg vänder sig först och främst till er som vindsurfar på Stora Värtan (Näsaängsbadet)i Täby. Jag har möjlighet att sätta upp en väderstation nere på Åva gymnasium med vindhastighet, vindriktning, temperatur m.m i REALTID! All information kan läggas upp på en hemsida som är tillgänglig dygnet runt. Hemsida skulle få bra överskådlig layout med diagram och liknande.

Problem: Väderstationen kostar 3200 kr. Det kan jag lägga ut så länge men tanken är att man ska få betala typ 10 kr/mån (endast 120 kr/år) för att få tillgång till hemsidan via personligt lösenord. När jag fått ihop 3200 kr kommer alla att få tillgång till hemsidan gratis därefter. Detta kräver dock att några verkligen är intresserade, annars blir det inget alls.

Övrigt: Åva ligger en bit från Stora värtan men ändå tillräckligt nära (tror jag) för att ge en ganska bra uppfattning om vinden där också. Mätpunkten kommer att vara mycket högt upp i luften d.v.s. inga störningar.

Vad tycker ni? Finns det något intresse alls eller ska jag lägga ner planerna på en gång?

MVH Gustav

calle_b replied 22 years, 2 months ago 3 Members · 3 Replies
  • 3 Replies
  • anonym-anvandare

Member
    25 oktober, 2002 at 16:28

Låter bra men ett tips är att ringa ex. Algon, ICA Stop, ICA Maxi, B&W, Saven, Micronic, båtklubben/Viggbyholms Marina (du kan säkert även sätta upp väderstationen där) etc. etc. etc. så sponsrar de säkert din väderstation mot att de får ha sina loggor på sidan….

• boman

Member
    26 oktober, 2002 at 06:09

Hej!
    Kanon ide, vad är det för väderstation för 3200:- ? har du någon länk till dom som säljer eller tillverkar dom.

• calle_b

Member
    26 oktober, 2002 at 08:10

Grymt bra initiativ!!!!

Håller med att Viggbyholms marina skulle bli om möjligt ännu bättre. Annars kan jag ha en liten polare som har sin tomt i närheten. Ska kolla… Åva är bra MEN det är juh en bit till stora värtson. MEN fanimej! Upp me den så kommer jag ligga online konstant smirk.gif

Ha d fetinggott!

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Till alla som seglare i Stockholm

You must be logged in to create new discussions.