Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Till "cabareteanerna"

• Till "cabareteanerna"

Publicerad av yenny på 19 mars, 2006 vid 21:10

Ha frusit som en gris, ä lite snö kvar, solen sken idag a de va lagom kallt. Fint men int direkt bikiniväder, tur egentligen för alla är tokbleka i detta landet. Om jag var lite brun så är ni andra svarta, för alla här hemma är i jämförelse transparenta… He he heeee

Ha äte hårdbrö me massa pålägg. Tvättat håret i varmvatten a druckigt vatten ur kökskranen. Tog mig ca.5 min å göra allt (dom få grejjerna) ja saknat under mina veckor i Karibien… Vill tillbaka NU.

Jo, ja tänkt ba säga att resa gick…, tog 46 evigheters timmar, med väntan å förseningar på alla avgångar. (Kändes som å komma hem när ja kom till puerto rico…måste bli mitt nästa hem.) Kan int säga att resan gick bra för de va svindrygt å tråkigt, men de funka för ja ä ju hemma nu… Blev inge övervikt på bagaget nånstans! Förutom min egen övervikt pga all flåttig mat…men den kostar ju bara ett dåligt samvete… 🙂 Ja hann ju aldrig säga hejdå till peter å martin, hälsa dom, eller martin ha väl också hunnit fara. Ja hoppas peter må bättre å blivit av med sina ovälkomna resekamrater. Fia hur gick de å få av gipset? Kite nu? Ni få se till å ta en a annan pina colada för mig!

Vet att Ragnar ä me ett grymt gäng, men måste ändå säga, ta väl hand om han, å passa er lite, han ä ju trots allt översexuell… Om han ä olydig få ni säga åt han på norrländska, han kanske som mig ha lite svårt me vissa uttryck på skånska…

Ha nä gott, å tack för två grymma veckor!
    //yenny

fifi svarade 19 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • luuddee

Medlem
    19 mars, 2006 vid 21:59

gött att du kom hem .. ha d bra där hemma i norrland..

• jakob_s

Medlem
    20 mars, 2006 vid 10:50

Yenny och ni andra som varit och är i Cabarete.
    Har lite frågor.
    Har kollat på club-mistral sidan. Enligt deras statistik så är det ju typ vind 30% av dagarna. (+5bft.)
    Stämmer deras statistik med eran upfattning ?
    Hur ofta blåser det tex +9ms ?

Börjar det mattas för säsongen, eller kan man räkna med ett par dagar med hyfsade vågförhållanden ?

Jag och en kompis lär nog dra dit 15dagar den 6/4 (sistaminuten)
    April är ju rent generellt lite sämmre än mars så lite tvivel hyser man ju..

• pettux

Medlem
    20 mars, 2006 vid 11:05

Jag var där två veckor och kunde åka 10 dagar under den tiden. Helt tillräckligt tycker jag!

Grejen är ju den att bara vinden är ostlig så blåser det nästan garanterat. Många dagar talade prognoserna om 10-12 knop men sen när passadvinden och termiken (eller vad fan det kallas) kommer igång på eftermiddagen så blir det lätt så att det blåser nästan dubbelt upp.

• fifi

Medlem
    20 mars, 2006 vid 16:02

skönt att du kom hem väl yenny! dt gick bra att ta bort gipset, eric tog det med en vinkelslip och jag var lite rädd varje gång den kom nära mina små tår:) nu i efterhand skulle jag nog behållt det för så länge benet var fast gjorde det inte så ont som nu när det är löst och jag kan känna alla stötar…men det går nog över snart för det känns redan mycket bättre.

Jakob_s: i april brukar den lilla regnperioden med ingen vind kicka in lite smått, men de som bor här tror inte att så är fallet i år eftersom regnet kommit lite hela tiden (mest på natten). jag och ludde är här till slutet av april och än så länge är det fortfartande bra….men man vet ju aldrig, man kan ha tur eller otur och det kvittar nog vart du åker endå för det är alrig någon garanti. här e väldigt trevligt om inte annat:)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA