Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Till dig som ska besöka båtmässan

• Till dig som ska besöka båtmässan

Publicerad av anonym-anvandare på 7 november, 2000 vid 15:38

Det jag söker där är den ultimata programvaran för att koppla en handhållen GPS
    till en dator och få upp rätt sjökort och lägga ut dagens windsurfingtrip på
    hemmafjärden. State of The Art pryl modell år 2001.
    Gärna skickat direkt via vattentät mobil till en lap-top på stranden.

Jag har en Garmin 12XL och köpt div. PC-sladdar och prylar i ett paket som jag
    inte öppnat ännu, men jag är beredd att köpa från scratch om det behövs.

OBS Det ska inte vara nåt av typ ….öööööh då ere ju bara att gå in och ställa om
    reg.edit i boot registret och patcharna kan du ladda ner från psyk.nu, de ska typ
    funka i Windows 3000 eller vad det heter, säger dom, ta min mobil vetja……..utan
    ett riktigt seriöst race. Får man betala 50% mer för namnet så spelar det ingen
    som helst roll bara det funkar KLOCKRENT, JÄMT OCH PÅ ALLA NYARE
    MOBILER OCH DATORER. Helst ska det vara nån som man kan öva “rensning
    av rum på” ifall prylarna inte fungerar. Mao helst en mycket känd svensk
    generalagent.

Jag har ju då och då lagt ut några GPS tester här på konf. och är nu beredd att
    gå ett stort steg vidare. Konf. och internet öppnar ju våldsamma möjligheter att
    “raca på olika sätt” på långa avstånd från varandra. Tävlingar kan läggas ut i
    realtid mm.

Jag har lyckats komma över en liten vattentät rysk spionkamera stor som ett 1/2
    finger som fungerar klockrent, så möjligheterna är oändliga med Real Player mm.
    men som sagt har du vägarna förbi båtmässan och får lite tid över kolla detta om
    du tycker det är kul och återkom. Funkar det så kommer jag givetvis att låna ut
    prylarna och utveckla vidare.

Mvh / Bosse (trött tekniktorsk)

anonym-anvandare svarade 24 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • jan-erik

Medlem
    7 november, 2000 vid 16:24

Testa
    http://www.powerup.com.au/~lornew/oziexp.html

Men du måste nog scanna sjökorten själv.

• anonym-anvandare

Medlem
    7 november, 2000 vid 16:32

Kanon
    Tack för tipset
    Bosse

• daniel

Medlem
    7 november, 2000 vid 21:40

Vad har man för nytta av GPS när man rider vågor????
    Det hela verkar ganska teknikfreekat om jag får säga vad man vill…. Eller sätter ni kurs mon Anholt kanske ni är ni är ute och seglar, en lillsemester i samband med höststormen kanske?
    Fast iof så kan man väl kolla ganska exat hur fort man seglar iof…. Är det någon som vet ungefär hur fort man seglar med 4,5 och 255 vågis? Givetvis varierar det ju men ett ungefär??

• dr_diss

Medlem
    7 november, 2000 vid 22:20

Bosse, sök inte programvara – sök hjälp för helvete! Tveksamt om du kan få det på mässan.

Psykakuten: 08-55548000

Er tillgivne vän i nöden
    Dr.Diss

• anonym-anvandare

Medlem
    8 november, 2000 vid 07:04

Man har ingen som helst nytta av GPS när man rider vågor men det finns en rad andra typer surf där man defintivt kan ha det.
    Mvh / Bosse

• anonym-anvandare

Medlem
    8 november, 2000 vid 07:34

Kanon hjärtligt tack tipset och om när man ringer dit så säger dom att dom
    också har helårsprenumeration på Surf och en video-kurs i splitter nya manövern
    Diablo 540 och att man är hur hjärtligt välkommen som helst. Vem behöver
    båtmässan och GSM/GPS då?

Tack Dr. Diss, vilket år disputerade du och vilket var ditt huvudämne för givetvis
    måste du men den mycket ovanliga sammanlagda kompetensen av surf-teknik
    och surf-psykologi forska tvärvetenskapligt. Låt mig gissa KI/Chalmers, i så fall
    grattis.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Till dig som ska besöka båtmässan

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.