Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Till dom som kan nått…

• Till dom som kan nått…

Publicerad av anonym-anvandare på 20 januari, 2003 vid 19:29

Behöver lite hjälp med kite val inför kommande säsong…
    Jag vill ha en bladder drake som funkar i lågvind ca 4-5 m/s med en picklefork 151, väger själv “bara” 70kg… vad ska jag köpa??? tacksam för alla tips från “dom som kan nått”

anonym-anvandare svarade 21 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • kitesweden

Medlem
    20 januari, 2003 vid 20:51

I dom vindarna så behöver du en relativt stor kite, ca 12 m2 (projicerad yta), dessa kan dock upplevas som långsamma och tröga under sådan förhållanden.
    Eftersom vi säljer Windtech och numera Ocean Rodeo´s Bronco, så rekomenderar jag Rebel pro 16.1, Zenith 16 eller Bronco 16, dessa kan samtliga levereras med en 5:e lina (som är bra om du ska vattenstarta din kite i lättvind)
    /Mvh Lars
    http://www.dacon.biz

• skutt

Medlem
    21 januari, 2003 vid 08:36

Hej.Ska du kita med en stor inflate ska du välja en kite med högt AR värde då dom år snabbare och mer lättsvängda än en kite med lågt AR . 4-5ms är den undre gränsen för att kita med inflate så du behöver en STOR kite typ 16-18 m2 (ex north rhino ,wipika airblast ,naish arx )

• richi

Medlem
    21 januari, 2003 vid 14:34

Jag rekommenderar dig en Slingshot Fuel 17, om du vill kunna köra i dem vindarna! Väldigt snabb och lätthanterlig drake för att vara så stor.Har fått riktigt bra kritik. Gå in på vår hemsida för mer information…

Rikard

• anonym-anvandare

Medlem
    21 januari, 2003 vid 17:41

Var på Vänern kitar du ? vi är ett helt gäng nu som kitar på
    den södra delen smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    21 januari, 2003 vid 22:31

Vid svalnäs… jo vi är ett gäng där nu… smile.gif
    Hmm det här med kiteval va inge lätt iafall…
    //J.S Vänervind

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Till dom som kan nått…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.