Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Till er som "is-surfar"…

• electric

Medlem
    30 december, 2008 vid 21:59

@trimmarn 523320 wrote:

Jag hoppas på att köra på drevan i morrn. Väntar bara på Argulanders issäkerhets uppdatering..

Om det blir Drevan: Var parkerar man/går man bäst på?

/Lars

• trimmarn

Medlem
    30 december, 2008 vid 22:14

Hej Lars. Kumlabadet i trollbäcken. Gårdensbad i vendelsö östrastrandvägen (enklast) eller badet som ligger i slutet av österleden i Skogås.
    peder

• trasurfarn

Medlem
    30 december, 2008 vid 22:37

Jag vet att Skimbatt-seglarna brukar parkera o gå ut från Hagtornsvägen.
    Men om du vill synas o vara en katt brand hermelinerna Electric så föreslår jag att du joinar Isabella-seglarna på Måsnaren i morgon. Då kommer Länstidningen vara där för att göra ett reportage:
    http://bygden.nu/isabella/viewtopic.php?p=3061&sid=5180c9cf95424be2a3f1b47ed0b14381#3061
    Själv så drar jag till Ältasjön i morgon. Det blev tydligen en riktgt lyckad is-seglardag där i dag.
    Skimbattarn/Träsurfarn

• marden

Medlem
    30 december, 2008 vid 23:06

gpsen är laddad blir nog att bära ner jakten o cambersegel till drevan i morrn får se om jag orkar slöra ner till den sydöstra delen

• electric

Medlem
    30 december, 2008 vid 23:35

@Träsurfarn 523340 wrote:

Jag vet att Skimbatt-seglarna brukar parkera o gå ut från Hagtornsvägen.
    Men om du vill synas o vara en katt brand hermelinerna Electric så föreslår jag att du joinar Isabella-seglarna på Måsnaren i morgon. Då kommer Länstidningen vara där för att göra ett reportage:
    http://bygden.nu/isabella/viewtopic.php?p=3061&sid=5180c9cf95424be2a3f1b47ed0b14381#3061
    Själv så drar jag till Ältasjön i morgon. Det blev tydligen en riktgt lyckad is-seglardag där i dag.
    Skimbattarn/Träsurfarn

Tack trimmarn o Träsurfarn för Drevantipsen! Jag ska ändå inåt Stockholm och väljer då det ställe där ni andra är (dvs Ältasjön eller Drevan). Jag följer alltså inte ditt råd denna gång, Träsurfarn. För övrigt är det bäst jag håller mig undan Måsnaren om nu LT ska göra reportage där. Det räcker så bra med LT:s reportage i somras från Fituna, där jag ju fick figurera nästan pinsamt mycket 🙂 .

/Lars

• trasurfarn

Medlem
    31 december, 2008 vid 06:59
    Electric;523347 wrote:
    Tack trimmarn o Träsurfarn för Drevantipsen! Jag ska ändå inåt Stockholm och väljer då det ställe där ni andra är (dvs Ältasjön eller Drevan). Jag följer alltså inte ditt råd denna gång, Träsurfarn. För övrigt är det bäst jag håller mig undan Måsnaren om nu LT ska göra reportage där. Det räcker så bra med LT:s reportage i somras från Fituna, där jag ju fick figurera nästan pinsamt mycket 🙂 .

/Lars

Om du kommer till Altasjön, så lovar jag dig at du får testa min skimbat. Förhoppningsvis brallar det bättre denna dag än förra gången som vi sågs.
    Du kan även få testa att skimbatta med hängsele om du vågar.
    Hade!
    Per-Arne/Skimbattarn/Träsurfarn

• kinetic

Medlem
    31 december, 2008 vid 13:51

Gick lite bättre idag, prövade på att kroka i oxå:grin: . Dock så är 7.3 i största laget, skall testa med 6.5 eller 5.7 nästa gång…Hur som helst så loggade GPS:en 45km/h som mest, detta utan att vara i krokad, finns nog en hel del att hämta om man vågar:grin:

• marden

Medlem
    31 december, 2008 vid 16:14

vinden räckte till 64km/t på drevan me 7,0 o hem byggd isjakt så lite fegade du
    hoppas det drar in en smärre storm snart medans isarna är bra så jag kan sattsa på 5,5:an o 50kn lr varför inte Hydropteres 61kn:)

• trasurfarn

Medlem
    31 december, 2008 vid 21:41

Tjaba! Det blev en väldigt rolig och lyckat is-seglardag på Ältasjön i dag!
    Härlig vind , fart och flera iseglare från konfen varav en del som jag aldrig hade träffat förut: Argulander, Kinetic, Tsss, och Electric var där. Har jag missat någon? Jo! Där var även två vinsurfande syskon från Tyresö vindsurfingklubb men jag tror inte attde brukar skriva på konfen. Kinetic kämpade tappert på sin överriggade iceboard och var lite för blyg för att låta sig fotograferas. Han uppnådde verkligen imponerande hastigheter men skulle nog trivas bättre om det fanns lite snö på isen.
    Här kommer lite bilder från denna fantastiska dag:
    Träsurfarn/skimbattarn

• trimmarn

Medlem
    1 januari, 2009 vid 18:31

Tyvärr gick isbrädan sönder men kommer att vara ok igen på fredag. Som tur var hade jag snökiten i bilen..

• stickan

Medlem
    1 januari, 2009 vid 20:15

Västeråsfjärden har bjudit på 4 fantastiska dagar med issurfing men kanonis och lagom med vind!

• gurra1978

Medlem
    1 januari, 2009 vid 20:35

Tyvärr har inte isen lagt sig så bra i Apelviken än så vi får väl vindsurfa resten av året, igen 😉

• argulander

Medlem
    1 januari, 2009 vid 22:02

Vi kör på södra Drevviken i morgon 2/1. Utgångspunkt parkeringen norra ändan av Hagtornsvägen. En hel del Kitewingseglare kommer att vara där, ser ut som det blir vind också. Se karta i länk: http://kartor.eniro.se/query?&mop=aq&mapstate=6;18.178390058597866;59.20191694384449;s;18.161648210636144;59.20883154067674;18.19513190655959;59.195002347012235;621;484&mapcomp=;;;Segeltorp;;;14172;SEGELTORP;;;;;17.950908660888672;59.273887634277344;;;;HUDDINGE;;0&what=map_adr .

Klas

• electric

Medlem
    2 januari, 2009 vid 00:46

Nyårsdagen på Ältasjön bjöd liksom föregående dagar på sol, fin is och fin segling – dock med lite för lite vind för att skimbattarna skulle vara helt nöjda. Här dock Träsurfarn med sin kitewing 4.8 kvm. http://se.youtube.com/watch?v=tL0jmjeR6mg

/Lars

• trasurfarn

Medlem
    2 januari, 2009 vid 22:21

Kitewing-gänget i Stockholm har i dag fredag övergett Ältasjön och börjat att segla på Drevviken/Hagtornsbadet. klart lyckat o möjlighet att köpa korv på isen ngn stans. Där kommer de att segla även i morgon, men jag kommer att gå ut från Kungsängen i helgen. Take it isy!
    Träsurfarn/Skimbattarn

Sida 3 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Till er som "is-surfar"…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.