Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Till er som "is-surfar"…
-
Fin dag på drevviken var det.
Startade med 5.8 som snabbt blev för stort. Riggade om till 4.7 som också blev för stort. Det är klart skönare att åka lite underriggat på is än tvärtom.
Brädan trivdes klart bättre med en aning snö på isen.
Börjar dock bli sugen på att bygga en pryl med medar och skateboardtrucks också. Verkar vara en rolig leksak då det är relativt lite vind och bra is.
Skickar med några bilder från dagen.
-
@benke. 524121 wrote:
Hur ser jakten ut?
finns lite gammla bilder här http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=47156&highlight=roxen
idag gick det däremot inge vidare har slipat om medarna o den ormade sig lite o i 35kn fick jag nått mysko kast så båda bakmedarna slet sig loss -
kinetic;524143 wrote:Fick dessvärre rätt bra kramp i underarmarna (känner av det än!)
Jag har två förslag som du kan göra för att få bukt med krampen i underarmarna:
Köp ett träningsägg på Stadium å sitt o kläm på den, när du kollar på burken.
Jag hade själv krampkänning i underarmarna vid ett par tillfällen i somras när jag tandemsurfade och skaffade träningsägget därefter.
Ett par smidiigare fingervantar underlättar säkert.
Det var återigen mycket imponerande fart som du får upp Kinetic!
Du slog mig åter i fart, men har inte en suck i distans! Jag skimbattade två gånger över hela Drevan ända bort till Hökarängsbadet och njöt av både trippen och korven. Det är verkligen häftigt när jag hittar farten på slören!
Det är ungefär samma upplevelse som när jag hittar schyssta slörbenet när jag seglar katta. Förmodligen hittar en o annan snabbsurfare samma känsla på slören. Det känns helt dött att skimbatta i total medvind/läns.
Här kommer den enda bilden som jag tog i dag på Drevan
Träsurfarn -
Träsurfarn: Ja lite träning hjälper nog…Men jag börjar få till hängsele-tekniken nu så det borde bli lättare…Ta me dig vanliga dojjor nästa gång så kan du få låna brädan:grin:
-
Å för er som vill isspeeda, saxat från GPSSS
“www.gps-icesailing.com
In Holland we are having Ice fever… Lots of people are on the frozen water Iceskating but also Icesurfing and -sailing. Dylan is therefore working hard on implementing a new site: http://www.gps-icesailing.com. We hope to make it online in the next couple of days. So stay tuned for some winter action!”//Björn
-
Träsurfarn jag ser att du fick med monstret på bilden. Lät ju som ett lågflygande jetplan..
-
trimmarn;524229 wrote:Träsurfarn jag ser att du fick med monstret på bilden. Lät ju som ett lågflygande jetplan..
Aha! Det måste vara klass3-jakten du menar! Nog dundrar deti isen när den drar fram allt.
Träsurfarn -
Här kommer en dagsfärsk film från Kungsängen/Görveln:
http://se.youtube.com/watch?v=iPRbFYmwzCk
Killen som skimbattar är bara sexton år och har endast prövat detta ett par gånger. Till råga på allt var isen rätt oljämn plus att han körde med hockey-grillor! Imponerande! Jag skall dit imorgon också plus detta är stället som Skridskoseglingsnytt rekomenderar i morgon.
Take it isy!
Träsurfarn/Skimbattarn
Logga in för att svara.