Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Till er som missade Torö i morse…..
-
Ah, blir så glad att ni var där och att Brandmannen ÄNTLIGEN fick sin Torö dag 2011! 😀
Själv jobbade jag och tog sikte på vårens utmaningar!
-
Fattar ni vad hårda ni är killar? Klättra i berg, Ironman och sånt där trams – det här är på riktigt:laugh:
-
Tall Jonny;677337 wrote:Fattar ni vad hårda ni är killar? Klättra i berg, Ironman och sånt där trams – det här är på riktigt:laugh:
Glöm inte 10 000 meter på concepten för oss dödliga Mr “TJ” :santa:
-
RESPECT tammefaan att ge sig ut på stenstranden i mitten av december. Ska ärligt säga att jag alltid är lite smånervos när jag ska ut genom det brytet, även om det är mitt i sommaren….
-
Ja, ska jag kanske skaffa mig en riktigt bra vinterdräkt och vara med i vinter, eller ska jag hålla ut – springa, klättra, träna och se till att komma i bra form – tills fem veckor på Maui mars-april?
Vad skulle ni göra?
-
Dere har bedre kamera linser i Sverige enn vi har i Norge. Bildene deres er alltid så jævelig skarpe og fine. Nesten litt for slick, men slik er jo often den vanlige Svensson (kremt, he, he). Men vi har bedre vågor, selv på østkysten (ja den finnes en slik en i Norge også). Igår kunne man ri en halv kilometer på linjalrette sett fra langt ute på havet. Her er litt av smågutta Vetle og Gard som seilte wavebrett for første gang.
[ame=”http://vimeo.com/33726986″]Untitled on Vimeo[/ame]
-
tws, ta en titt på kartan och kolla var Norge ligger. Precis bredvid ligger något som heter “Atlanten”.
Och så tittar du på vart Stockholm ligger. Precis bredvid ligger något som heter “Lilla Värtan”. Låt oss nu få vara glada över det skvalp vi, trotsallt, kan få här. 😉
Att bilderna blir skarpa beror enbart på att det så satans kallt när den årliga vågen väl dyker upp att även om vi fotar med en telefon så blir resultatet perfekt skärpa. Ingen här tror på att fattiga surfsvenskar skulle ha bättre kameror än stenrika norrbaggar. 😀
Man skall inte slå på de som redan ligger, framförallt inte med världens största pensionsfond i ryggen och hela Atlanten framför sig. 😀
-
dude;677459 wrote:Ja, ska jag kanske skaffa mig en riktigt bra vinterdräkt och vara med i vinter, eller ska jag hålla ut – springa, klättra, träna och se till att komma i bra form – tills fem veckor på Maui mars-april?
Vad skulle ni göra?
Det ena utesluter väl inte det andra, eller?
Men visst om det är klättra springa och träna du ska göra på Maui så satsa på att komma i form;) -
Bra poäng där Per. Det känns faktiskt bättre att satsa på seglingen hemma på vintern än på sommaren. På sommaren finns det gott om annat att göra och alldeles för lite vind och framförallt vågor. Så det handlar kanske mest om att prioritera svenska vinterseglingen framför sommarseglingen som ger för många bomkörningar och för lite action. Hmm.
-
Njæææ. Fortsatt får dere altfor skarpe bilder. Fatter ikke hvorfor…???? Flere bilder fra dagen på Skallevold utenfor Tønsberg i Ytre Oslofjord: http://www.free-wave.no, og les Vetle sin egen erfaring fra dagen.
Lurer dere litt treige svensker inn på siden for å få høyere hitrate. (Må ha inn reklame på siten nå som free-wave serveren er flyttet ut i Amazon websky.)
Tenkte arrangere Nordisk mesterskap i wave snart på Lista eller Jæren. Danskene er klare som egg. Kommer dere? Og, husk på Juleaften seiler alle med nisselue. Basta. :santa::santa::santa: -
Vent litt! Torø er på innsida ved Stockholm? Helvete heller. Jeg så bilder av Torø da jeg seilte på Tiga Team med Anders men ikke visste jeg at det lå på feil side av Sverige. Grattis. Hvorfor er det ikke slike bølger hver dag. Skallevold er også på “feil” side så da hijacket jeg rett tråd. Gratulerer igjen så meget Stockholmzfnask.
Logga in för att svara.