Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Till Maui i Januari
-
Till Maui i Januari
Posted by steffo_t on 24 december, 1999 at 11:02Jag tänkte åka till Maui i mitten/slutet av Januari. Är det någon fler som har
samma planer, vore kul om man hade någon att åka med!Är det någon som vet om det är några svenskar där nu som hyr ett hus eller
liknande som man kan hyra in sig hos?Alla tips välkomna!
/Steffosteffo_t replied 24 years, 12 months ago 5 Members · 11 Replies -
11 Replies
-
Jag har inte bestämt mig om det blir just Maui men någonstans blir det, mitten av Januari till mitten av March.
Någon som kanske har tips om andra ställen att åka till?
/Stefan
-
Om jag skulle åka någonstans i världen vid den tiden skulle jag DEFINITIVT åka till Kap Verde! Hur hett som helst, massvis med vind och en våg (Ponta Preta) som spöar det mesta jag sett/läst om. Nej, jag har inte varit där men OJ! vad jag vill åka dit!
(Josh Angulo lär ha flyttat dit, inte utan anledning förmodar jag. “Den bästa våg jag någonsin seglat” har han sagt om Ponta Preta…)
Du kan läsa mer om Kap Verde på http://www.club-mistral.com/cme_resort_cap.htm
Surfa På!
-
jag drar till Maui 1:a mars och stannar en månad, saknar boende första 2 veckorna, är du där då och i så fall vill du splitta?
-
Kap Verde är även mitt dröm ställe.
Jag läste en intervju med jason Prior där han menade att detta var det bästa stället i hela världen,
Han menade att det är billigt, grym våg, lagom temp, trevligt folk, inte så jävla mycket folk som på andra ställen .Hade man bara haft det lite fetare med stålar så hade detta varit det givna resmålet.
MVH
Johan S -
Fan va sugen man blir. Är det någon som har varit där och kan tipsa om boende etc..
BTW:
Kan barbados vara ett alternativ?
/Steffo -
Det jag känner till om Barbados är att det är coooolt. Men vinden är osäkrare och stället lär vara dyrare. Om valet står mellan Barbados och Kap Verde (tufft liv att välja mellan sånt) så skulle jag åka till Kapet!
Surfa På!
-
Syafrika kan kanske vara ett alternativ.
Ska vara bra i januari, februari och mars fungerar nog oxå. -
Nackdelen med Sydafrika lär ju vara att det aldrig blir någon vidare varmt i vattnet eftersoom det kommer
kalla strömmar kommer från sydpolen, och det gör ju inte saken bättre att det vimlar av hajar.
Men det är klart det är ju fina vågor och behaglig temp på land.
Jag håller nog fortfarande Kap Verde högre.MVH
Johan S -
hur bor man där, och vad kan det kosta? Behöver man bil eller nåt?
-
Jag kollade med ambasaden och enligt dom så är prisnivån ca hälften mot här.
Det finns tydligen ganska billiga pansionat att bo på men jag vet inga priser. Bil behöver man nog om man vill kunna segla Ponta Preta. När jag frågade om bil så tyckte han att det var bäst och hyra chauför så att man inte åkte av vägen???
Flyget är dyrt ca 10000 via bryssel.Ambasaden 08-411 71 10, 08-411 87 59
http://caboverde.com/pages2/421371.htm
Log in to reply.