Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Till speedjanne (och andra speedfreaks)
-
Till speedjanne (och andra speedfreaks)
Publicerad av adde på 26 november, 2004 vid 08:51/adde
ola_p svarade 20 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Gryymmt! Man skall ha en fet Pizzakropp om man skall vara snabb!!
Dagens lunch för mig: 1 st Beirut special på Pizzeria Herkules på Kvilletorget. Tomat ost lök kebabkött + ett lager pommes över hela pizzan och kebabsås! 5600 kalorier sen är jag redo för 44knop!
-
Säg till om extra ost nästa gång så kanske du kommer över 6000 gränsen!
-
Finns även att beskåda in action; http://www.intersurf.dk/video/f2_missile_okt_2004.wmv
Ser det inte ut som att man riskerar att köra rakt igenom chop, är det därifrån namnet kommer???
-
JOHN_j_RAMBOO
Gäst26 november, 2004 vid 17:08hur kan man köra så stort segel på en sådan liten bräda?
66liter, 50bred o 228bred eller va fan de nu var för mått????
han var ju fet dessutom
-
Dags att läsa på lite rambo…
Det är ju en speedneedle… alltså lastar man på groteskt mkt segel på en mikroskopisk bräda… -
JOHN_j_RAMBOO
Gäst26 november, 2004 vid 18:15eh, läsa e för teoretiker..jag e en actionkille, sysslar inte med sådant
Men hur funkar det do, förklara gärna OLA.P-enis..
-
Nu är bäl inte speedshapeteorier mitt bästa ämne men…
Måöet med en speedbräda är minimal med motstånd i vattnet, alltså vill man ha den liten och smal och bara segla på tailen. Därför gör man en smal bräda för att minska ytan… 50 cm är brett för att vara needle, ett tag låg bredden på en riktig speedbräda på runt 38cm!!
brädan är gjord för att seglas extremt överiggad (läs senaste windsurf numret, där dave white seglar 7.6 på en missile när superX grabbarna seglade överriggat 4.7…) det handlar om att få en så effektiv bräda som möjligt..
Logga in för att svara.