Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Till steffo,dåligt forum för köp/sälj

• canoya

Medlem
    29 november, 2004 vid 08:08

Fördelar med det nya formatet är att man som annonsör uppmanas att skriva ut pris, telefonnummer och ort, vilket ju de flesta av kommentarerna i det gamla formatet handlade om.

Sökorden är också bra om de används rätt.

Jag har sett på andra annonsforum att man kan ha en länk till Säljarens/Köparens andra annonser. Det kan ju vara ett bra komplement för de som är intresserade av paket om det går att ordna.

/Håkan

• adde

Medlem
    29 november, 2004 vid 09:02

Tänk på att det är vinter! Köp och sälj tokdör under hösten/vintern. Så var det även tidigare, den enda aktiviteten då var att folk bump:ade sina poster…

/adde

• dude

Medlem
    29 november, 2004 vid 10:35

En stor grej är att man bara kan ha sin annons liggande i 60 dagar. Och från början är det förinställt på 15 dagar och de flesta som sätter in sin första annos ser inte ens att den bara kommer ligga där i 15 dagar. Sen när annonsen försvinner är det inte många som sätter sig ner och skriver in annonsen igen. Jag har t ex en polare som säljer en slalombräda för 800 kronor, men den annonsen försvann snabbt. Fast brädan säljer han fortfarande, men inte är det någon som kan veta det nu. Det är bra att kunna “bumpa” upp sin annons men det bästa sättet vore om man kunde göra det utan att det syntes på annonsen eller forumet, t ex om man fick skicka ett mail för att annonsen skulle forsätta vara kvar. Det här tycker jag är en av anledningarna till att säljes-sidorna är mindre levande – alla annonser självdör ju efter en kort tid oavsett!

• adde

Medlem
    29 november, 2004 vid 10:42

Jag får ett mail varj 15:e dag där det står att min annons är “på väg ut” då kan man välja att förnya (dvs ytterligare 15 dagar) eller låta den självdö.

Får inte alla det?

/adde

• dude

Medlem
    29 november, 2004 vid 11:07

Juste, inte visste jag att man kunde förlänga sin annons! Det är väl bara att folk inte orkar skicka mail var femtonde dag antar jag, men det är ju derras grej. Vad jag personligen är ute efter är en levande andrahandsmarknad där rätt fina grejer med några år på nacken går vidare och kommer till användning i stället för att ligga och skrota i något garage före de är tio år gamla. Grejen är ju då att det inte är särskilt många som har lust att lägga ner mycket tid på att sälja grejer de bara får någon tusenlapp för. Det enda jag vill säga är att jag tycker vi ska göra det så lätt som möjligt för att andrahandsmarknaden ska vara så effektiv som möjligt.

• steffo

Medlem
    29 november, 2004 vid 14:29

Nu har jag ändrat så att 60 dagar är förvalt när man lägger in annnonsen. Det går att välja på 15, 30, 60 eller 90 dagar.

• dude

Medlem
    30 november, 2004 vid 19:34

Tackar så mycket! laugh.gif

Svar till:

Nu har jag ändrat så att 60 dagar är förvalt när man lägger in annnonsen. Det går att välja på 15, 30, 60 eller 90 dagar.

[/ QUOTE ]
    Och så kan presumtiva köpare eller säljare skriva en kommentar att annonsen inte gäller längre om vi får reda på det, t ex kan man skriva som kommentar till en annons på en bräda att den redan är såld om man får reda på det.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Till steffo,dåligt forum för köp/sälj

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.