Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tippen Heute!

• patrikol

Medlem
    23 november, 2004 vid 18:16

Det är ju såklart en sak om man medvetet vrider en bild för t.e.x. reklam! smile.gif

• patrikol

Medlem
    23 november, 2004 vid 18:18

Det var ju väldans vad du gnäller! Feedback är väl alltid bra om man kan ta den.

• kaiser

Medlem
    23 november, 2004 vid 19:03

Klart man blir kinkig när man knappt kunde åka.

• dirk_diggler

Medlem
    23 november, 2004 vid 19:05

det här med horisonten är precis som gamla tanter som tycker att det är helt åt hunsiken om någon har skjortan utanför byxorna allting behöver inte vara som det alltid har varit, om han inte vill eller orkar e de väl upp till honom. sen kommer du indirekt och säger att han e amatörmässig. kolla Mat’s bilder tex, inte e väl dom amatörmässiga bara för att horrisonten e 2 grader fel. du tjatar om horisonter och du tjatar om dina minst 8m/s. no offence, men vi vet det nu.

• luuddee

Medlem
    23 november, 2004 vid 19:32

jepps men nu skiter vi i hprisonter.. det var jävligt kul att åka iaf.. något svårt bara cool.gif men ball o kallt som faen

• pjoter

Medlem
    23 november, 2004 vid 19:35

får nog åsså gnälla lite patrik. diagonalkomposition med horisonten eller vad de nu fint heter bygger ju just på att horisonten ska gå snett igenom bilden. . finns hur många vinklar å tekniker att ta kort på som helst och så länge motivet är bra så skiter jag för min del helt i om de råkar luta några grader.
    Sen vet väl alla att jorden är rund å då måste ju horisonten luta om man inte åker rakt framför fotografen! tongue.gif

Å kaisermannen! trevliga bilder!

• sidpiraya

Medlem
    23 november, 2004 vid 19:57

Fan vi lekte lita sånt osså in da old days..
    8 m linor då måste man jubba kajten lita i starten men sen jävlar.

• sidpiraya

Medlem
    23 november, 2004 vid 19:59

.

• sidpiraya

Medlem
    23 november, 2004 vid 20:00

Fågel bevis.

• zoolander

Medlem
    23 november, 2004 vid 20:00

tha long loved lost dad is back grin.gif

• sidpiraya

Medlem
    23 november, 2004 vid 20:05

He he , fan var är du zoolander?
    Steffo har blivit så tradigt att man knapt pallar kolla här nu för tiden.

Fan vill köpa detta hus men frun vägrar..
    http://www.hemnet.se/a.asp?id=2867608&q=1&s=2

Hade varit gött ha ta ekan till habo pung 🙂

• patrikol

Medlem
    23 november, 2004 vid 20:05

Ja fy fan ingen hitt! Men allt för vanligt! wink.gif

• patrikol

Medlem
    23 november, 2004 vid 20:07

Mr positiv ännu en gång! Måste vara skönt att vara så perfekt!

”sen kommer du indirekt och säger att han e amatörmässig”
    Nej jag säger ”Nice med bilder verkar som att du glömt korrigera horisonten bara.” Det du syftar på är svar på någon annans påstående!

Kaiser sa i ett tidigare inlägg att mina bilder var skit kassa. Vilket han har full rätt i att tycka och jag tar det som kreativ kritik och kollar vad som jag kan göra bättre till en annan gång så att bilderna kan bli bättre!
    Detta har du inget att säga om! Men när jag i all väl mening vill tipsa om hur tokigt det ser ut när man inte korrigerar horisonten så hoppar du på mig direkt! Det tycker jag är ganska märkligt.

”Mat’s bilder tex, inte e väl dom amatörmässiga bara för att horrisonten e 2 grader fel.”

Mats bilder har aldrig horizonten fel! Han har full koll på vad som är korrekt inom fotografering. Vilket syns väldigt tydligt på hans bilder.

”Du tjatar om horisonter och du tjatar om dina minst 8m/s. no offence, men vi vet det nu”

No offence men det kommer faktiskt nya användare hela tiden.
    Kan det vara så att alla andra inte har fel alltid?

• patrikol

Medlem
    23 november, 2004 vid 20:11

Helt korrekt diagonal positon eller vilka linjer du väljer är mycket varierande inom fotograferingen men följer trots allt vissa regler och en lutande horizont är oftast fel men inte alltid vilket jag också förtydligade i ett tidigare inlägg, men det är bättre att dryfta på fotosidan.se inte här.

• samhansson

Medlem
    23 november, 2004 vid 20:42

Gött att se…

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

16 av 39 svar november 2004
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA