Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies tipps på relaunch äldre c-kite

• tipps på relaunch äldre c-kite

Publicerad av ale på 23 januari, 2012 vid 08:57

Jag har införskaffat en lite äldre C-kite från 2007 8,5m2 som jag håller på att använda en del och träna med. Däremot händer det alla, speciellt nybörjare att man krashar kiten och får fram-kanten av kiten ner mot vattnet.
    Efter några försök brukar det gå att få den vända runt och starta igen men tar lång tid+ att jag får gå upp på till strandenkanten.

Skulle gärna villja ha lite tipps och triks på att återstarta en kite speciellt när den ligger i vattnet?

Det finns möjlighet på kiten att köpa en 5 liners bar istället för 4 linor som jag har nu till min kite, hur mycket skilnad är det med 5 linor?

viktor77 svarade 12 år, 10 månader sedan 1 Medlem · 1 Svar
  • 1 Svar
  • viktor77

Gäst
    23 januari, 2012 vid 14:40

Har också en gammal kite me sjukt hög AR (aspect ratio, mycket smal och väldigt bred), som gör den svår att relauncha. I princip måste jag tvinga den till att lägga sig på ryggen genom att gå/simma snabbt mot den och sen snabbt dra i ena styrlinan för att få upp den i luften. Blir alltid lite hot-relaunch. På djupt vatten är det ett smått helvete.

Ska du köra mycket med kiten så kan det vara smidigt att montera en 5:e lina, som du kan använda för att få den på rygg. Själv tröttnade jag på min och köpte en annan. Så mycket skönare med en modern kite.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies tipps på relaunch äldre c-kite

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.