Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Tips ang Amaryllo GT11/GT31

• Tips ang Amaryllo GT11/GT31

Publicerad av jester på 6 oktober, 2008 vid 11:29

Hejs!

Under tävlingarna i år så har det funnits tillfällen då sessionen man precis kört inte lagrats på SD-kortet. Jag har känt till ett par, men hittade ytterligare en möjlig orsak idag. Så jag tänkte sätta ihop en enkel lista på hur man undviker problem.

Som en sidopunkt så tror jag inte att det är många (om något?) tillfällen då funktionärerna inte kunnat få fram ett heat, faktiskt. Detta pga av att allt lagras i den inbyggda dataloggern oxå.

Men här kommer punkterna att tänka på:

• Stäng alltid av GPSen innan du tar ut SD-kortet (eller gå in i kortmenyn och välj Remove Card)
    • Använd rätt typ av SD-kort. Max 1GB (har sett många problem med 2GB kort), det vanliga blåa SanDisk funkar kanon.
    • Här kommer en ny: Gå inte in i Speed-genie menyn innan du fått upp New File i displayen. Enligt RTK NZ så kan detta vara en tänkbar bov. (se hans text nedan)
    • Skydda kortet och GPSen från fukt
    • Om du formatterat kortet – starta om GPSen!

To Bob and others where data has not recorded to card…..
    there appears to be an issue if you turn on Speed Genie .. before the message comes up on screen ’ new file ’
    this has happened a number of times for myself an others with the navi
    Turn on unit….
    message…. ’card found’ (unit searchs for sats)
    message… ’new file’ ( do not scroll to speed genie until this message appears)
    then turn on speed genie

even if the file does not record to the card it will be in the data logger anyway so no problems .. just needs to be downloaded and sorted out

Cheers Chris

p-malmkvist svarade 16 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • p-malmkvist

Medlem
    6 oktober, 2008 vid 13:15
    Jester;505741 wrote:
    Hejs!

Under tävlingarna i år så har det funnits tillfällen då sessionen man precis kört inte lagrats på SD-kortet. Jag har känt till ett par, men hittade ytterligare en möjlig orsak idag. Så jag tänkte sätta ihop en enkel lista på hur man undviker problem.

Som en sidopunkt så tror jag inte att det är många (om något?) tillfällen då funktionärerna inte kunnat få fram ett heat, faktiskt. Detta pga av att allt lagras i den inbyggda dataloggern oxå.

Men här kommer punkterna att tänka på:

• Stäng alltid av GPSen innan du tar ut SD-kortet (eller gå in i kortmenyn och välj Remove Card)
    • Använd rätt typ av SD-kort. Max 1GB (har sett många problem med 2GB kort), det vanliga blåa SanDisk funkar kanon.
    • Här kommer en ny: Gå inte in i Speed-genie menyn innan du fått upp New File i displayen. Enligt RTK NZ så kan detta vara en tänkbar bov. (se hans text nedan)
    • Skydda kortet och GPSen från fukt
    • Om du formatterat kortet – starta om GPSen!

Hehehe jepp punkt 3 gör jag nästan alltid och även punkt 5 har hänt, tack då ska man försöka lungna sig liiiiite och inte flippa fram speegenie direkt..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Tips ang Amaryllo GT11/GT31

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.