Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Tips för att snåla sej genom vintern
-
Tips för att snåla sej genom vintern
Publicerad av gegga på 29 november, 2002 vid 10:00Hur lever man optimalt snålt i vinter?
Tänkte snåla som faan i vinter för att kuna resa
och köpa surfgrejor till våren.
Några grejor som jag själv kommit på:Matkontot skall ner: -bara hemlagat typ pasta
och inga dagens lunch
Krogräkningen skall ner -grunda ordentligt hemma
med 2.8or och hemkört
Ställa av biljäkel och åka kommunaltVore tacksam för fler snåltips!
maxx svarade 22 år, 3 månader sedan 11 Medlemmar · 18 Svar -
18 Svar
-
ska du bara äta pasta och samtidigt spara in på träningskontot så lär du behöva STOOOOR bräda och mkt segel
-
Hmm… Ställa av bilen låter bra, men åka kommunalt i stället? Se då till att det bär sig, jag tycker det kan vara minst lika dyrt, åtminstone om man är två, då är bilen klart prisvärd. Du kanske kan ha kvar bilen i drift men inte använda den mer än absolut nödvändigt och cykla så mycket som möjligt (det gör jag). Då får du ju träning också!
Köp ett par löpardojor och ett hantelkit (typ 500 för skor och lika mycket för hantlarna), då kan du ju träna det mesta på din kropp.
Pasta är ju inte det enda som är billigt, potatis och ris är ju inte heller direkt dyrt. Satsa hellre på bra och varierad mat, och minska på caféfika och godis. Om du tränar utan att äta ordentligt blir du ju ett vrak till slut!
-
Gör som Kroppen, säg upp lägenheten och tälta i skogen under vinterhalvåret. Man behöver ju bara ett förråd att inhysa prylarna i…
-
Gör det enkelt för dig. ÖKA inkomsterna istället.
Det gjorde jag.
MVH glad innehavare av fyra vindsurfingutrustningar. -
seglar du samtidigt på alla 4? imponerande. jag har problem med en.
men ökad inkomst hjälper, det är säkert. hjälpde mig också – då måste man inte heller jobba hela tiden.
-
Tänk på att 10 gånger på krogen är minst c:a 3000 alltså nästan ett segel.
Svåra val kommer man att ställas inför i vinter……… -
nu skojar du väl allt krogen 10 gånger 3000kr vad dricker du då läsk eller ? lite sanning är väl krogen 10 gånger är lika med 10000 annars kan man ju inte ha roligt
-
alltså jag sa minst och då räknar jag inte förkröket!
Dessutom hänger man ju knappast på nåt böghak och dricker 100spänns 4:or. -
böghak ??? så om något kostar mer än 100kr för en 4cl då är man på ett böghak ! min lille kära spannvatten när var du ute sist nu menar jag inte på den lokala kvaterskrogen med fulla bettan och resten av A-LAGET .
-
Spara ihop till flygbiljett, hyr ut lägenheten, åk till WA.
Campa på stranden, ät burkmat.
Varför inte passa på att surfa lite!!!
Finns det ett bättre sätt att snåla sig igenom vintern???? -
Hyra ut lägenheten i 4 månader=12000-16000
Där har du din biljett -
Tycker kåren duger utmärkt om man vill ut på partaj! Då kostar en kväll ungefär 20 till 40 spänn… (en stöl går på 19 kr)
Logga in för att svara.