-
Tips för paket efter nybörjare
Förra sommaren åkte jag till Haga Park på Öland för att prova på vindsurfing. Jag är snabblärd och outröttlig i sporter när det gäller att ”gneta på” för att lyckas, men hade bara provat på vindsurfing en gång tidigare med ett gammalt 90-tals monster. Eftersom jag fått kickar av att ha sett hundratals klipp av Dunkebeck/Naish på Youtube och läst på teorin ville jag nu prova på att hyra senaste nybörjarkitet för att se hur långt jag med min jävlarannamma kunde komma med schyssta grejer.
Väl på Haga fick jag ett nytt nybörjarset som enligt uthyrningsgubben skulle passa mig perfekt. Jag hoppade i och körde igång.
Det var jobbigt och det var Skitkul! Jag slet och kämpade men lyckades få mycket mer tid ovanför vattnet än i. Efter en halvtimme kom kicken, jag planade! Nu var jag fast! Efter någon timme lyckades jag använda selen som ingick och fick extra krafter, därefter körde jag i fyra intensiva timmar med kort uppehåll för mat. Mestadels ovanför vattnet och i grym fart! Jag var den sista att lämna igen hyrgrejer innan uthyrningen slog igen för dagen.
Nu till det roliga. Vid återlämnandet berättade jag om min dag för uthyrningsgubben som utbrast:
”Nybörjare, sa du att du var NYBÖRJARE????”….
Av misstag hade han trott att jag var erfaren och lånat ut en 115 racebräda med stort segel! Han var dock mest orolig för att jag eventuellt pajat något och inte att jag fått en aldeles för avancerad farkost för min nivå…:)Jag tror dock det var helt rätt för mig, kanske spelade psykologin roll, jag trodde ju att jag hade en ”lätt och förlåtande” bräda. Nu fick jag mina livs åk och vill ha mer!*
Är det någon som har ett komplett set mellan 115-145 liter så är jag intresserad! Gärna >6m2 segel och relativt nytt. Budget ca 10.000 kr
Hör av er om du eller någon annan har något så att jag kan visa gubben på Haga Park i år igen var skåpet ska stå!
Gustav, just nu på norra Öland*
**
Tyvärr, inga svar hittades.
Logga in för att svara.