Senaste nytt Forums Vågsurfing tips för våtdräkt storlek och model

• tips för våtdräkt storlek och model

Publicerad av skarabej på 12 juni, 2011 vid 10:24

Hej!
    Jag behöver ett snabbt råd om en våtdräkt som jag hitade på blocket. Eftersom jag inte kan prova den måste jag vara säker på om den passar mig. Det är en Neilpryde 5/3 serie 3000 och 3 år gammal. Den är oanvänd och storlek 52 dvs. XL. Jag väger 95 kg och är 193 cm lång och undrar hur den kommer passa mig?
    http://www.blocket.se/kristianstad/N….htm?ca=11&w=3

En orsak till varför jag vill köpa den är priset, 700 kr. Jag har inte råd att köpa något bättre.
    Vad tycker ni framför allt om storleken och är det värt det?
    Tack i förhand!

danielf svarade 13 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • danielf

Medlem
    26 juni, 2011 vid 18:49

Stor skillnad på dräkt för windsurf och vågsurf, Neil Pryde är för wind oftast. Störst är det i armar och axlar, våg har mer tight runt armar och bättre rörlighet runt axlar. Kan inte uttala mig om storleken dessvärre.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing tips för våtdräkt storlek och model

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.