Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips: Google Alerts

• Tips: Google Alerts

Publicerad av fredrik-ygge på 27 november, 2007 vid 07:40

För den som vill vara först med att veta kan jag rekommendera Google Alerts. Testat både i jobb och privat i någon månad och det fungerar fantastiskt bra.

Gå till: http://www.google.com/alerts

Skriv in vilken sökterm du vill prenumerera på och sedan får du ett mail varje gång det dyker upp en ny web-sida som matchar. Man kan t.ex. lägga in att bevaka viss surfare ”Robby Naish” och då vet man att så fort det kommer något nytt om honom så vet man först.

Man kan också lägga in mer speciella som
    ”Warp Speed” site:gps-speedsurfing.com
    och varje gång det kommer en ny speedregistrering med just min bräda så vet jag.

Lite off-topic kanske men en guldgruva för alla surf-besserwisser-wannabees

johan_gbg svarade 17 år, 3 månader sedan 7 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • ola-h

Medlem
    27 november, 2007 vid 10:24

@fredrik.ygge 430934 wrote:

Man kan också lägga in mer speciella som
    ”Warp Speed” site:gps-speedsurfing.com
    och varje gång det kommer en ny speedregistrering med just min bräda så vet jag.

Fast glöm inte att det också kan vara någon som satt en fin tid med sitt Neil Pryde Warp Speed från 86-87.

• svenne

Medlem
    27 november, 2007 vid 11:52

Jag är själv helt såld på Google Calendar. Jag och några andra ser varandras kalendrar. Dessutom synkar jag mobilen med den.

• jonteasu

Medlem
    27 november, 2007 vid 20:00

Gmail är helt lysande också. Det är kanske ändå inte är Kona som har den absoluta sanningen, utan Google.

• jps

Medlem
    27 november, 2007 vid 20:08

Snälla sluta prata om xxxx! Jag blir galen på att det dyker upp överallt. Till slut kommer alla trådar på forumet bara att handla om varför xxxx är så bra.

Går det inte att installera ett filter som tar bort alla inlägg som innehåller detta ord?

• ola_p

Medlem
    27 november, 2007 vid 20:10

@JPS 431073 wrote:

Snälla sluta prata om xxxx! Jag blir galen på att det dyker upp överallt. Till slut kommer alla trådar på forumet bara att handla om varför xxxx är så bra.

Går det inte att installera ett filter som tar bort alla inlägg som innehåller detta ord?

Snacka med kina, dom är bra på innehållsfiltrering tror jag… 😉

• johan_gbg

Medlem
    28 november, 2007 vid 08:03

Den va bra ola!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips: Google Alerts

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.