Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips om bra träningsmojja

• Tips om bra träningsmojja

Publicerad av diil på 12 januari, 2005 vid 11:37

Jag var på Teknikmagasinet igår och köpte hem en gyroboll . Finemang för att träna upp handleder och underarmar under vintern, två minuter med varje hand och jag är helt slut!! Det är inte helt lätt att få fart på den de första gångerna, men när man väl har lyckats en gång så är det en barnlek sen. Och är ni 08or så säg till i kassan att ni såg en annons i Stockholm City så betalar ni 49:-. Rekommenderas!! (Fast det är jobbigt att knappa på tangentbordet direkt efter ett pass… Huvva…) grin.gif /D

anonym-anvandare svarade 20 år, 1 månad sedan 11 Medlemmar · 30 Svar
  • 30 Svar
  • draaaag_eller

Medlem
    12 januari, 2005 vid 18:01

Visst är den bra! Men självklart ska man slå till på deluxvarianten med varvräknare! Har tipsat om den tidigare… Här!

/Jonas

• naish

Medlem
    12 januari, 2005 vid 18:09

Har också en sån boll. Har aldrig klarat att rolla skiten! Har gett mig grin.gifNågot tipps?

• wiberg

Medlem
    12 januari, 2005 vid 19:14

Jag har en sådann liggande men jag har aldrig tyckt att den ger mig någon bra träning alls. Jag känner ingenting. Nåt särskillt man ska tänka på?

• diil

Medlem
    13 januari, 2005 vid 00:12

Ey Naish, den är lurig i början. Jag gjorde en fin illustration av starten (man måste bara älska paint..). 1. Håll bollen med hålet neråt och dra snöret bort från handen/armen. 2. Sätt fart på bollen genom att rulla handleden MEDURS! Voilá! Kör hårt! /D

• stang

Medlem
    13 januari, 2005 vid 12:34

Delux variant införskaffad! Det är ju en skit kul pryl juh, fast nu måste jag lägga av, jag är så darrhänt att jag knappt kan skriva!!!

Max RPM = 10537

• stang

Medlem
    13 januari, 2005 vid 12:38

När du drar igång den med snöret, se till att få ordentlig fart på den från början så blir det mycket lättare.

När du sen försöker att öka farten så skall du försöka motverka/streta imot kraften som bollen ger. Man känner direkt om man gör rätt och hör på varvtalet.

• basse

Medlem
    13 januari, 2005 vid 12:56

Måste handla en tror jag… kanske är bra för klättringen också.

• diil

Medlem
    13 januari, 2005 vid 13:07

Garanterat! Man blev ju rätt sugen på en med varvräknare nu så man kan tävla också, speciellt med det flashiga blå ljuset som bonus. Spaceballs!

• stang

Medlem
    13 januari, 2005 vid 13:10

Jo det skulle jag nog tro!!

Här kommer en liten film som visar killen som har det det nya hi scoret…

> HIT ME <

RPM=15027 Phuuu svettigt!!!!

• stang

Medlem
    13 januari, 2005 vid 13:15

Visst är den cool smile.gif
    Det är ju dioderna som är halva grejen tongue.gif

• stang

Medlem
    13 januari, 2005 vid 13:21

FAN FAN FAN!

Det är inte alls kul att tävla, jag blev just slagen av en polare som oxå köpte en nu på lunchen. mad.gif morrr!!

Polarens Max RPM=11116

Fan och min hand är mer eller mindre obrukbar just nu…

Dålig förlorar? Jag? tongue.gif

• ola_p

Medlem
    13 januari, 2005 vid 19:58

Klättrat någe i vinter Basse?
    (Själv har det inte blivit mkt… frown.gif blush.gif)

• anonym-anvandare

Medlem
    13 januari, 2005 vid 20:15

Fruktanvärt komisk film måste jag säga, snubben ser ut som han skulle krevera!

• sebos

Medlem
    13 januari, 2005 vid 20:29

11092, min blev dock kass i lagret efter 1 månad (från teknikmagasinet)
    Hade iofs två månaders garanti, men tummen sitter hårt för somliga crazy.gif

• wiberg

Medlem
    13 januari, 2005 vid 21:16

AH! tack för den underbara paint illustrationen! hade först inte hajat att man skulle fortsätta att försöka få fart på den, jag bara drog i snöret och vickade lite på den sen dog den och jag kände ingeneting laugh.gif… hur mycket kostar varianten med varvräknare då?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips om bra träningsmojja

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.