-
Tips om GPS enhet för handleden typ Garmin
Jag är ute efter ett sätt att enkelt kunna se farten medan jag seglar, typ Garmin klocka, som man sätter på handleden. Vilka modeller är det som gäller? Finns det andra (billigare) alternativ än Garmin?
Jag har redan två GT31:or, som jag testat att sätta både på armleden samt på hängseletamparna, men med påsen som alltid knögglar sig lite och med reflektioner som blir från sol och vatten så är det väldigt svårt att se farten medan man kör.
Ni som kör, t:ex Garmin, kan ni “enkelt” se farten när ni seglar? Kanske blir det för bumpigt för att kunna se även på en tydlig handledsenhet och då är det ju ingen vits för mig… Hur snabbt registrerar dom förändring förresten? Tanken är ju att ha det som hjälp vid intrimningar och vid små förändringar under själva seglingen, så man vill ju inte att en fartförändring skall ta flera sekunder innan det syns i displayen.
Enheten behöver egentligen inte ha mycket funktioner, då jag mest är ute efter min att se min fart momentant (alla andra mätvärden får jag ändå ut efteråt med min GT31:a). Men den får ju gärna visa knop.
Logga in för att svara.