Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Tips om Margarita och ABC-öarna i Juli?

• Tips om Margarita och ABC-öarna i Juli?

Publicerad av diil på 12 februari, 2006 vid 10:41

Jag tänkte haka på en kiteande kompis till Margarita, Aruba, Bonaire och Curacao hela Juli (en vecka på varje? Inte planerat än) och behöver lite info från tidigare besökare. Till exempel:

Juli precis i slutet av vindsäsongen där, är det ändå möjligt att få lite/mycket freestylesurf?
    Hur är det med hyrmöjligheter på Bonaire och Curacao?
    Någon som kan tipsa om billigt boende på öarna?
    Bästa sättet att ta sig mellan öarna? Båttrafik? Billigt flyg?
    Bästa flyget dit?

Tacksam för all info jag kan få, så ös på bara! /Daniel

diil svarade 18 år, 12 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • jacob-holmqvist

Medlem
    13 februari, 2006 vid 13:39

Det blåser nog väl lite i juli. Hyrmöjligheterna på Bonaire är hyggilga, mindre bra på Curacao. Risken att det är tokvarmt och för lite vind är nog tyvärr överhängade. Boende börjar på kanske 60 dollar per natt på Bonaire. Billigaste flyget är nog KLM, om inte någon chartervariant går att hitta. KLM är smidiga med direktflyg till alla ABC-öarna från Amsterdam.

• jakob_s

Medlem
    13 februari, 2006 vid 15:59

Antar att Kite och Vindsurf inte är prio 1 (eller ens prio 2) med denna resa.?

• diil

Medlem
    13 februari, 2006 vid 18:59

Nix, dykning och allmän softish är det som gäller. Men om jag kunde få, säj, åtta-tio dagar på vattnet så vore det kanon. Möjligt? Funderar på att lägga kanske tio dagar på Margarita för att beta av en rejäl dos surf direkt i början. Med lite tur borde jag kunna få en veckas vind av dessa tio, är det rimligt tror ni?

• mio

Medlem
    14 februari, 2006 vid 09:02

Tjena ,ta bara kontakt med lelle nere på bonaire så fixar hen ett hyfsta boende till dig.
    Han har bott där i tolv år nu och alla vet vem han e!!
    Annars e hyrmöjligheterna väldigt bra+att mr tonkey and thati e hemma under just juni, juli.
    Själv åker vi ner i juni har precis köpt en båt där nere så kanske syns.

• diil

Medlem
    14 februari, 2006 vid 09:59

Gött! Vad är denne Lelle för kille då, och var på ön kan jag tänkas återfinna honom? Du har ingen mail till honom så jag kunde ta kontakt innan vi drar? Låter gott med en båt, säg till om du behöver två gastar några dagar! /D

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Tips om Margarita och ABC-öarna i Juli?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.