Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › tips om ”mongo sele”?
-
tips om ”mongo sele”?
Publicerad av herodude på 29 april, 2004 vid 21:19aah min hängsele är helknas, eller är alals så kanske?? iaf när jag kört ett tag 1 -2 vändor lr nåt så är kroken lös alltså den lossnar lite, å det är väääldigt iriterande för då liktom ploppar den upp å sätter sig ovan för själva selen så man måste böja sig ner för att kroka i… någon som vet?? den har förövrigt varit så hela tiden jag har haft den….
ola_p svarade 20 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
dra å hårt hårt hårt.
materialet töjer sej lite när det blir blött. -
Kan ju vara att den är för stor också. Konstaterade att min midjesele jag köpte förra året är en storlek för stor. Fick sy in lite extra kardborre band för att få den att fungera, men det är precis på gränsen…
-
aaah asso satan vad dass om det är så, aja men jag drar åt så jävla hårt som det bara går å den shitten blir cp, men jag får försöka med kardeborre shitten….
-
en sele med automatic-krok glider inte upp, hade samma problem som dig, en Da Kine Goya. Efter två vändor fick man upp på land och dra åt remmarna.
Och det är omöjligt att göra i vattnet.
Så skaffade en Pro Limit Team Wave som har automatic.krok.
den kan inte glappa upp. Så nu hade jag tänkt lägga mer krut på segling istället för att vela med krokj%&/¤3ln.
Daniel -
jag har minsann lyckats få en automatickrok att glida upp serru.
spände den lite, lite för löst och pang så satt den över selen.. -
aah men den lossnar även om jag dratt åt den när den är blöt.. :S så jag får försöka fixxa det på något jävla sätt tyå någonslags säkerhets nål eller någonting.. :S men jag fattar itne den är helt bajjig det är svin jobbigt ni vet den sista vändan som är helt onödig man är som spagetthi i armnarna och orkar nästan inte vattenstarta så när man ligger i vattnet å lyckats komma upp så får man iten i kroken å tappar greppet, det suger röv.. .:S
-
Om du har sånt meck att kroka i efter att kroken åkt upp lite så e det kanske läge för lite högre bom?
iaf, så brukar man få dra kroken när man seglat första vändorna, så brukar jag även göra med min wavepro, som har automatic…
Logga in för att svara.