Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips om skön surfmusik

• anonym-anvandare

Member
    25 januari, 2003 at 08:31

Beror självklart på vilken relation man har till surfing, men för mig är det:
    System of Down
    Bush
    Ben Harper
    Fuel
    Fountains of Wayne
    Pearl Jam

• kungdenknege

Member
    25 januari, 2003 at 08:51

broder daniel Broder Daniel BRODER DANIEL!!!!!!

• anonym-anvandare

Member
    25 januari, 2003 at 20:15

jag brukar sjunga på kjell höglunds; Lugnare vatten, makligare sjö, när jag surfar och åker vattenskida, men man vill ju bara ha lugnare vatten när man åker det sistnämnda.

• styret

Member
    25 januari, 2003 at 21:06

Gillar att peppa igång på schysst 2tone-ska, typ polemic, babysnakes, no sports.
    eller gammal hederlig rock, typ blandade band från absolute rock-plattorna

och tagga ner med soft reggae eller ännu hellre 60´s-ska (vem hör för övrigt nån skillnad) typ desmond dacres, the specials, Jimmy cliff, gregory isaacs, the aces.

och nått gutt att dricka till.:)

• imported_borje

Member
    25 januari, 2003 at 21:21

Mycket nöd med många trevliga svar, ska lyssna igenom de som jag ej känner till. Vem vet, man kanske hittar nya guldkorn smile.gif

• januja

Member
    25 januari, 2003 at 22:53

Nitro med Dick Dale när man är på väg med Hyper (vad roligt det ska bli)

• styret

Member
    26 januari, 2003 at 20:46

hittat en som jag tror kan bli en riktig hit i klubbhuset framåt sommarn.
    the Coral – dreaming of you.

tagga ner till.

• anonym-anvandare

Member
    26 januari, 2003 at 20:52

Liberator

• donpedro

Member
    27 januari, 2003 at 10:42

Vill du höra riktigt skön musik ska du lyssna på lite soft dub:
    Messian Dread.
    Augustus pablo.
    Cut Chemist.
    Per Tjernberg.

Lite SKA rock:
    The Urge.
    Sublime.

Skön reggae:
    Tonto Irie.
    Capital Letters.
    Itals.
    Bob Marley.
    Fröjd N the Mello M`z

• tubert

Member
    27 januari, 2003 at 18:02

Dj Sammy -Boys Of Summer

Hör på titeln bara, kan det vara någon annan än oss windsurfare det handlar om?? grin.gif

• styret

Member
    27 januari, 2003 at 21:28

http://www.allmusic.com

sökmotorn knäcker det mesta. går inte att ladda ner men sök på t.ex surf och kryssa “genre” så får du upp typ allt du kan önska dej.

eller sök på ett schysst band och du får upp en lista på liknande band.

Det enda den inte har hittat när jag ahr sökt var The kristet utseende, som nog för övrigt kommer bouncas rätt hårt i bilen påväg ner till haga i sommar.
    hård death med dom roligaste texterna som någonsin skrivits.

Blir glad och samtidigt peppad av musiken.

• waterboy

Member
    27 januari, 2003 at 22:33

Hallå!
    Just nu är jag inne på reagge, Bob Marley and the Wailers t.ex.
    D ska man helst lyssna på NÄR man surfar, om d finns vattentäta lurar dvs,
    e så skönt när man åker skidor o ska göra ett skönt hopp, lär va likadant på¨vattnet.
    Men efter passar d ännu bättre, o när man e lite dragen, ojoj säger jag bara!!!

Lite andra förslag, mest efter men The strokes ska ska spelas innan.
    The Strokes-Last Night
    Nirvana-Smells like teen spirit
    många kent låtar
    Cold Play-Yellow
    U2-Bloody Sunday (lite seg ibland bara)
    The Hellacopters-By the Grace of God

För mig är surf-musik den man kan digga så mucket att man glömmer allt som kan vara ett störande moment. Efter som jag inte sätter många trick på brädan så beskriver jag hur d är på skidor.
    När jag ska testa ett nytt trick, ta t.ex en cork540 (inverterad snurr) som jag testade första gången i Sollentuna på jullovet. Jag satte på riktigt hör musik i lurarna och tänkte bara på hoppet, rädslan försvann o jag koncentrerade mig, sen satt det också.
    Men man kan göra likadant i våtdräkten efter surfet, bara sitta o känna musiken, lr när man ska testa en volt, du kan ju tänka dig musiken wink.gif
    D är därför jag gillar reagge, den musiken har skön rythm, o bra texter dessutom.

Nån som håller med mig?
    verkade rätt djupt kanske men kände för att skriva nåt som man kan fundera lite på smile.gif
    /Abbe

• styret

Member
    28 januari, 2003 at 21:31

Lyssnar själv mycket på reggae och kan hålla med dej till 100% om rytmen men t.ex boban kan jag inte hålla med om att ha bra texter.
    Han är iofs inte värst men sanna rastafahris har inte sköna texter enligt mej. Exempel är bobbans pimpers paradise som representerar en rätt skev kvinnosyn eller the israelites med desmond Dekkers som har skev människosyn rakt igenom.

Ta och lyssna på typ The regetarians eller Kalle Baah. Det skönaste jag ahr hört i reggaeväg ungefär.

Kom precis på att jag måste väll hänvisa till låten jag så fräckt wink.gif qoutar efter alla mina inlägg. My Dessicion (tror jag det stavas) med satanic surfers. Lite mer “surffilms musik”. surfig skatepunk helt enkelt. ett måste på varje bra skiva till surfet.

• ola_p

Member
    29 januari, 2003 at 15:47

Lee Scratch Perry

• calle_b

Member
    29 januari, 2003 at 17:05

OZRIC TENTACLES– PYRAMIDION!!!

Bra fräs o fart, ladda o lyssna grin.gif

Page 2 of 3

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips om skön surfmusik

You must be logged in to create new discussions.