Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing tips på att vindsurfa i vågor

• tips på att vindsurfa i vågor

Publicerad av tactix på 14 februari, 2011 vid 15:06

vad ska man tänka på när man ska vindsurfa i stora vågor? jag menar med t.ex. när man tar ut brädan, tajma vattenstart, parera vågorna om du har pålandsvind m.m. eftersom säsongen verkar börja snart och det var det jag hade problem med under förra säsongen så måste jag ha svar på dessa till säsongsstarten!

//per

m3lk3r svarade 13 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • oscar

Medlem
    14 februari, 2011 vid 15:19

Stå och kolla en stund på hur de andra gör, varje spot har sina svårigheter.
    Fråga nån på stranden.
    Nöt vattenstarter.

• svenne

Medlem
    14 februari, 2011 vid 15:49

Håller med Oscar, spana in läget en stund. Vågor kommer alltid i set, om du analyserar brytet några minuter så ser du snabbt hur många vågor som ska bryta innan nästa lugna period kommer, då har du mer tid på dig ut och förhoppningsvis färre bumlingar att ta dig över. Sen skadar det inte att fråga någon heller, de flesta svarar gärna.
    Fega inte när du väl tar dig ut, ju mer fart desto större chans att du kommer förbi vågorna. Det kan kännas helt knas, men det är bara att ladda järnet och få med så mycket fart som möjligt ut.
    Om du vill få många tips, skaffa en vågsurfarrulle. Jag har lärt mig mycket genom att titta på Peter Harts SERIOUS about WAVES-filmer. Vet i tusan om de går att få tag på längre, men kolla hans sajt. Jem Hall eller Guy Cribb har nog liknande rullar att sälja.

• m3lk3r

Medlem
    14 februari, 2011 vid 16:52

Aah winner to wavesailor ska ju vara en höjdare.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing tips på att vindsurfa i vågor

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.