Senaste nytt › Forums › Vågsurfing › Tips på bra surffilmer
-
Tips på bra surffilmer
Publicerad av eric_w på 5 oktober, 2008 vid 10:51Hej!
Önskar lite tips på bra surffilmer att mysa med nu när höstens mörka dagar börjar ta över..
Gärna liknande endless summer och step into liquid som jag tycker var kanon bra! Gillar de här “dokumentär”-stuket. 🙂
nisse_surf svarade 16 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Jag vet inte om den liknar de två filmer du nämner men Jack Johnssons film A Broke Down Melody är nog min favorit surffilm. (Har inte sett massor dock.) Sen tycker jag Thomas Campbell’s filmer verkar intressanta. http://www.trimyourlifeaway.com/
-
In Gods Hands (spelfilm, vacker, dålig handling), Glass Love, Sprout, Flavours (svenskgjord), Bra Boys, Riding Giants, Thicker than Water, Morning of the earth, September Sessions och ett gäng till som är sevärda, vet att det är någon klassiker jag glömt här…hmmm, sen vill du har mer spelfilm så Blue Crush, Point Break och Surfs up (tecknat Pengviner, grymt bra)
-
Ja, Surfs Up är ett måste. Har man lite koll på vågsurfar-procirkusen är det extra kul eftersom flera är med därifrån, både som pingviner och röster. 🙂
-
Några tips till:
“Endless-Summer I” en kul, snygg bra kult-klassiker
“Endless-summer II” – ännu roligare?“My eyes won’t dry”. Tubåkarporr på hög nivå!
“Circle One”. Grym surfing och musik. Slutscener från Tahiti går inte av för hackor!
Logga in för att svara.