Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips på brädreparatörer i Sthlm?

• Tips på brädreparatörer i Sthlm?

Publicerad av claes6 på 13 oktober, 2008 vid 09:27

Upptäckte en liten spricka i fronten på min Fanatic TripleX nu i helgen. Kan inte så mycket om brädvård, men har läst att det inte är bra om det kommer in vatten i brädan. Det är en liten bit som är avslagen och det har blivit en ca 1 dm lång spricka (knappt synlig) men där biten är borta ser man “in i brädan”. Är detta allvarligt?

När säsongen nu börjar lida mot sitt slut tänkte jag lämna in brädan för lagning (om det går!). Är det någon som känner till, och har tips på, bra brädreparatörer i Sthlm-området?

claes6 svarade 16 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • styret

Medlem
    13 oktober, 2008 vid 09:51

kontakta svenne här på konfen. riiiktigt bra kille, både på att laga och att ha och göra med.

• claes6

Medlem
    13 oktober, 2008 vid 11:28

Tack för tipset! Har skickat ett mail till honom.

©.

• nachoman

Medlem
    13 oktober, 2008 vid 11:58

@Claes6 507733 wrote:

När säsongen nu börjar lida mot sitt slut tänkte jag lämna in brädan för lagning (om det går!).

What??? Är det inte nu vindarna har börjat komma eller är det bara jag som missat all vind under sensommaren?

• ola_p

Medlem
    13 oktober, 2008 vid 13:26

Svenne!

Ja, en öppen skada skall du inte segla med. Är den liten så går det att tejpa eller använda dr ding för att kunna köra, nödlösning men blåser det så…

• claes6

Medlem
    13 oktober, 2008 vid 13:34

Du har helt rätt, Nachoman, det är nu det börjat blåsa. Och jag kommer att vara ute flera gånger till, var så säker. Men jag skrev att säsongen börjar lida mot sitt slut. Inte att den är slut.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips på brädreparatörer i Sthlm?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.