Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Tips på gamla slalomspett
-
Tjena Boman. Fixa fram ett billigt spett åt mig så ska jag knäcka 30 knop i Kapellskär innan detta år är slut!
Är det ingen som vill byta ett slalomspett mot ett fint 5,3 vågsegel?
-
Du kan få min Electron mot seglet men det är knappast en schysst affär:-) Den är möjligen värd en tusenlapp om man tar i.
-
asså 950 e väl billigt? Synd bara att man måste skaffa nya segel för och få ut max av den annars kanske man skulle slå till.
-
VILL DU VARA SNABBAST SKA DU TESTA GUY LILJEGREN BRÄDA SAMMA BRÄDA SOM CALLE SJÖBERG HADDE NÄR HAN VAR MED I PWA DVS 270L 49,5B BARA SKOTA HEM SÅ FÅR DET BÄRA EL BRISTA.
-
Svar till:
asså 950 e väl billigt? Synd bara att man måste skaffa nya segel för och få ut max av den annars kanske man skulle slå till.
[/ QUOTE ]
Jag kör lite nyare segel på min electron och det funkar hur bra som helst. -
?
ja nya segel är ju bra..
Det jag menade va att jag inte har några direkta slalom/speed segel och att jag i så fall måste få tag i såna vilket inte är gratis.(trist..) -
Tiga Gun -87 är det snabbaste jag haft under fötterna. Med den seglade jag 8-or runt alla andra. Speciellt den som var byggd åt Eric Thieme…
-
Vilken har störst speed potential rrd fsw large 2004 eller f2 axxis 262 1998. Skulle tro att f2 är bra mycket snabbare har dock inte hunnit jämföra så mycket. Har för mig att Boards gjorde ett speed test me f2 axxis med bra resultat etta eller tvåa i testet då ingick rrd 271 och mistral sle brädor. Tror nog att rrd och mistral brädorna är snabbare under rätt förhållanden.
-
Svar till:
Tjena Boman. Fixa fram ett billigt spett åt mig så ska jag knäcka 30 knop i Kapellskär innan detta år är slut!
Är det ingen som vill byta ett slalomspett mot ett fint 5,3 vågsegel?
[/ QUOTE ]
En polare är just ute efter ett vågsegel. Och så säljer han ett slalomspett. 52 brett, 92 liter. Hör av dig om du är intresserad.
-
Svar till:
By Guy! Killen vet vad han pysslar (pysslade) med.
[/ QUOTE ]
Jupp, det stämmer. Kolla på Pryde RS4, så såg hans segel ut för 6 år sedan. Men just nu kitar han mest. Pillade lite på en av hans kitebrädor, och den vägde ingenting.
-
Glömde vikten på min slalom BY GUY 4,9 kg. GUY VET HUR DU BLIR SNABBAST TRO MIG!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
Knatte
Gäst10 november, 2004 vid 17:16Tittade på ett gammal test från windsurf -97, då de testade riktiga slalomrakter ´
De två snabbaste brädorna ( i plattvatten) var F2 Thommen 260 och RRD 271.
Dessa två hade störst potensional för att åka riktigt fort
Men samtidigt var de både riktigt svårseglade och tillät inga misstag av föraren…“Citat RRD271” En total speed machine där ingenting står ivägen, för dra knopmätaren förbi det “röda området”.
Även Thommen 260 var extremt snabb och hade kapacitet att slå världsrekordet för speed för standardbrädor.AHD Pro slalom 265 Type II var nästan lika snabb i plattvatten, men var lite snabbare i choppig och gropig sjö. Den var lättare att kontrollera i ruffligare vatten.
Sedan kom RRD 276, Fanativ Hawk 266, ACE 274 och AHD PRO slalom 270 på liknande toppfart. Gemensamt var att dessa var mer lättseglade och fick genomgående bra betyg för användarvänlighet, men de var inte lika snabba.
Note. användarvänligt skall nog inte förväxlas med dagens våg eller freestylebrädor
Mer att dessa inte var fullt så jävliga
Logga in för att svara.