Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Tips på handskar?
-
Tips på handskar?
Publicerad av larssa på 28 juli, 2011 vid 23:00Ja mina vinterhandskar har gjort sitt och jag tänkte för en gång skull vara ute i god tid. Var uppe på Surfers förra veckan, men dom hade inget inne för mina händer (stl M). Någon som har bra tips på nåt som håller värme, men ändå inte e för tjocka/klumpiga?
ristarpen svarade 13 år, 7 månader sedan 8 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Har du vägarna förbi Malmö nån dag så får du gärna besöka vår butik på Sydkajen 130. Vi säljer neopren från Mystic så vi har lite handskar att välja på:wink:
-
mystics 3 finger vantar e det ända som gäller! Kenta dillade dock nått om att dom skulle sluta tillverkas av nån anledning. köp om du får tag på dom
-
Jag fick kramp av 3 fingervanten. Har lite planer på att testa en vante i stället men då förlorar man känslan. Tänkte ta tag i det senare men det är rätt Larssa man ska börja nu och leta.
-
Mystic Dry Glove är nice! Har inte fått kramp i dessa och så länga man inte får in vatten i dom, så är dom grymt varma.
-
Larssa;663796 wrote:Har ni handsken Cure 3mm o vad kostar den isf?
Curen får vi inte in förrän i september men vi har lite annat på lager bla dry glove som är riktigt skön.
-
Får väl ta mig ner o kolla så man inte köper nåt som känns helt fel. Fler märken än Mystic som e bra?
-
På vintern så kör jag med dakine cold water handskar. Tunna på insidan av handen så någon kramp får jag ej av dom riktigt varma och bekväma. kostade 229:-
http://www.dakine.com/p/kite/gloves/cold-water-mitt -
Jag kör också med Cold water mitt från Dakine på vintern. När det är riktigt kallt brukar jag köra med ett par tunna merinoull fingerhandskar under, funkar bra ner till 0 gradigt vatten.
Logga in för att svara.