Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Tips på köp
-
Funkar säkert bra. Fast om du hade tänkt att 8,3 skulle vara ditt största segel kan du kanske köra med 120 litarn i stället. Fördelen med en stor bräda när man börjat bli “varm i kläderna” är framförallt segelstorlekarna de klarar.
-
@Consigliere 389075 wrote:
Här var så trevligt så jag reggade mig…. (fortfarande trådskaparen alltså)
Skrotade runt bland alla paket i sthlmsområdet och uppfattade detta som det mest prisvärda. Överbevisa mig gärna.http://www.surfbutiken.nu/products.php?cid=35&pid=106
(140 med 8,3segel) tänkte jag instinktivt. (borde man ta större bara för att de inte tar någon avgift för det?;))/Anders
Jag skaffade ett 9.0 segel som första, har dock inte lärt mig riktigt ännu såhär 3 surftillfällen senare =)
Surfbutikens Fluido / SCross-paket säger alla är kanon och mycket prisvärt, själv har jag ingen aning.
-
Har ett NP soul 7.2 som jag har funderat på att sälja…isåfall med mast och ev bom och förlängare. Skicka pm om det låter intressant.
/Joel -
Ja, det där ser ju inte så dumt ut. Just 8.3 är ju bra, då det riggas på 460 mast som du sedan kan använda till mindre segel senare. Du är ju rättså lätt, så då är det nog inte fel alls med 460 i det där seglet.
Tycker att det är ett bra grej att flera shoppar snickrar ihop prisvärda och vettiga paket för nytt folk/återvändare i sporten.
Grabbarna på Skidsport, SP, vindsurfing.se å andra kan säkert få ihop någe bra de med…
-
PGVirtual
Gäst8 juni, 2007 vid 12:05Jag tycker nog att du skulle ta en titt på Exocet KONA. Jag vågar säga att den motsvarar alla dina krav: den funkar bra i lätt vind, den har ett centerbord som underlättar kryssning, den går som en slalombräda i hårdare vind, och gippar till och med riktigt bra.
For skärgårssegling i varierande vindar är den nog svår att slå.
Det negativa är att den har ett image problem. Den är annorlunda. Den är jättestor på stranden jämfört med de 140 litersbrädor som de flesta rekommenderar.
Ett plus är också att det är en brädklass i tillväxt. För ett par dagar sedan så ordnades den första tävlingen för säsongen och det lär skall ha varit 55 deltagare!
Logga in för att svara.