Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips på nybörjar-/medelbrädor >150l

• Tips på nybörjar-/medelbrädor >150l

Publicerad av stalefish på 20 augusti, 2007 vid 17:31

Tjena, jag har precis börjat vindsurfa och gick en helgkurs i Göteborg. Jag är nu i det skede då det e dags att köpa utrustning och behöver lite tips och råd, då jag vet väldigt lite.
    Vad jag är ute efter är en kul bräda som har lite volym, vilket gör det lättare för mig med balans m.m. Jag snackade lite med instruktörerna på kursen och de sade att jag skulle försöka hitta en bräda runt 150liter, samt att den ska vara prisvänlig då det känns trist att slänga ut 10k på en “nybörjarbräda”. Ett stort plus är dock en bräda som man kan “växa i”.
    mvh Andreas

ubaten svarade 17 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • imported_macts

Medlem
    20 augusti, 2007 vid 18:18

Finns en hel del butiker som säljer färdiga paket till bra priser. Tex ett från Naish finner du på: http://www.fahlensurf.se/v2/articles/clothes/aterfall.shtml

Det finns också andra butiker som säljer paket om du föredrar något annat märke.

• bicless

Medlem
    22 augusti, 2007 vid 15:27

Hej

Vi har bra paket för dig för 8890:- med kolfibermast, bic techno 150 liters bräda och Gaastra segel. Det går att komma ner till ca 7500:- om du byter ut grejer i paketet mot budgetalternativ. Kolla in http://www.surfspot.se
    Vi levererar till Göteborg utan problem, dock fraktkostnad tillkommer.

Mvh

Bicless

• ubaten

Medlem
    22 augusti, 2007 vid 19:39

jp exciteride 150 liter kungen över alla perfekt första freeride stabil lätt att gippa samt planar på ingenting . epoxi sandwich = tål litte tuffare behandling samt att den går att behålla hela livet som lättvinds bräda .

• kinghippo

Medlem
    23 augusti, 2007 vid 06:44
  • ubaten

Medlem
    23 augusti, 2007 vid 16:00

som jag säger jp exciteride

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips på nybörjar-/medelbrädor >150l

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.