Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Tips på resmål (juni, juli, augusti)
-
Tips på resmål (juni, juli, augusti)
Publicerad av celestial på 3 februari, 2013 vid 15:29Om ni skulle kunna dra någonstans med eran kiterigg under sommaren (jun-augusti) och vara borta i 1-2månader, Var skulle ni dra då och varför?
Behöver lite inspirationshjälp i frågan 🙂
jonasm svarade 12 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
Portugal ! Bllåser nästan jämnt där på sommaren ! Finns både vågor och plattvatten.
/Tommy -
Hm, Ja, kanske, Har du något bra ställe i portugal att rekomendera, gärna med något bra och prisöverkommligt boende med…
-
Costa de caperica,söder om Lissabon ! Vi bodde rätt billigt i campingstugor där,men kommer inte ihåg vad campingen hette ! Men googla caperica camping lr nåt ! När jag va där va det 12an på fm och 9an
på em varje dag i 2 veckor 🙂
/Tommy -
Vill du ha vind varje dag, så Cumbuco, Brasilien. Toppen dessa månader då det inte är så crowded. Finns både plattvatten och vågor.
-
Vilka kitestorlekar funkar bäst i cumboco i juni – juli – augusti?
-
Beror lite på hur mycket du väger:) Men senaste åren har killar kört 8or och 10or mestadels. Så där nån stans skulle jag gissa.
-
Låter kul!
Virena:
Du har inte nått bra tips på boende i low-mid pricerange om man kommer och stannar i ca 1.5 månader i Juni, juli i eller i närheten av cumboco? gärna nära surfet 🙂 -
Fan va kul! Då var Cumboco bokat 11/6-21/7 !!! 😀
Bokade in mig på Cumboco Guesthouse, många bra omdömmen skrivet om sig och snabb och komunikativ mailrespons så jag hoppas att det blir bra…
Nån annan som kommer ner och joinar?
-
Shit vad kul! Det var snabba bud:) Kan lova att du kommer att få kita dig trött.
-
Åk till Anholt vecka 30 . Jag kan garantera drag i linorna.
-
@celestial 706708 wrote:
Fan va kul! Då var Cumboco bokat 11/6-21/7 !!! 😀
Bokade in mig på Cumboco Guesthouse, många bra omdömmen skrivet om sig och snabb och komunikativ mailrespons så jag hoppas att det blir bra…
Nån annan som kommer ner och joinar?
Tips att inte hänga i Cumbuco hela tiden, finns fler minst lika bra ställen uppåt längs kusten. Gillar du vågor samt plattvatten mellan vågsetten så åk även till Taiba samt Paracuru. Du kan även åka upp till Jericoacoara ”Jeri” men där är det offshorevind. Körde denna tour hösten 2010, 2 månader. Kolla på kitebeaches.com samt sök på kiteforum.com så får du mer info om ”NE Brazil” och spottarna norr om cumbuco
Logga in för att svara.