Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips på segelmakare

• Tips på segelmakare

Publicerad av andreas_j på 24 februari, 2008 vid 16:07

Lyckades sätta knät i mitt North Ice 5.3 idag så att hela rutan sprack. 😡 Någon som kan tipsa om var man kan lämna in segel för lagning och som gör det bra. Behöver byta hela rutan mellan nedersta och näst nedersta lattan. Är det överhuduvtaget värt att laga, eller är det nytt som gäller? Seglet är i övrigt i gott skick.

getwet svarade 16 år, 9 månader sedan 9 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • _frippe_

Medlem
    24 februari, 2008 vid 16:23

Det kan absolut vara värt att laga. Jag bytte en hel ruta i ett segel på Fuerte för ca 300-400 SEK och seglet fungerade precis lika bra efter lagningen som det gjorde innan. Jag vet dock inte vad det kan kosta i Sverige…
    I Stockholm finns i alla fall denna: http://www.segel.nu som jag sett folk rekommendera tidigare.

• getwet

Medlem
    24 februari, 2008 vid 16:30

Långt från Linköping kanske, men för er som bor närmare Sthlm eller kan tänkas skicka så är detta segelmakeri ett par hundra ggr bättre än Björns. Iaf när det börjar bli lite mer komplicerat.
    http://www.tyresosegel.se/index.htm

En av delägarna surfar själv så dom har lite mer koll……..

• andreas_j

Medlem
    24 februari, 2008 vid 16:30

Tackar för snabbt svar!

• imported_macts

Medlem
    24 februari, 2008 vid 16:39

Även North-sails i Fiskeback (Gbg) är bra.

• getwet

Medlem
    24 februari, 2008 vid 17:02

Just det, North på Lidingö är bra också, om Basir är där. Vet inte om han fortfarande jobbar där iofs. Längesedan man såg honom.

• poppo

Medlem
    24 februari, 2008 vid 17:50

Tror inte Basri är kvar om jag är rätt informerad.

• andreas_j

Medlem
    24 februari, 2008 vid 18:40

Tackar för svaren. Ska kolla upp era tips. North har ju ett center i Kalmar, i alla fall för “vanliga” segel. Någon som vet om de fixar vindsurfsegel?

• swe-496

Medlem
    24 februari, 2008 vid 20:11

Japp det gör de.

• tsss

Medlem
    24 februari, 2008 vid 20:13

@getwet 446969 wrote:

Långt från Linköping kanske, men för er som bor närmare Sthlm eller kan tänkas skicka så är detta segelmakeri ett par hundra ggr bättre än Björns. Iaf när det börjar bli lite mer komplicerat.
    http://www.tyresosegel.se/index.htm

En av delägarna surfar själv så dom har lite mer koll……..

hej

Lustigt att dom är så okända här på Erstavikens södra strand, trots att dom heter TyresöSegel. Ligger tydligen numera i Haninge men har kanske legat i min hemkommun tidigare. Jag har aldrig hört någon i TWC som anlitat dom, men det bör kanske prövas om du säger att dom är 100 ggr bättre än Björn. Vad har du anlitat dom till för jobb och vad kostade det?

hälsn Tomas

• robin

Medlem
    24 februari, 2008 vid 20:16

Vad kostar det att byta ut en ruta ni som har gjort det?

Robin

• boman

Medlem
    24 februari, 2008 vid 21:38

Klart du ska byta ut rutan!

By the way, måste ändå påstå att Björn har koll, Jag har anlitat han på tre segel genom åren och har alltid blivit nöjd. Senast då mitt rs5 sprack så klassiskt som dom förr eller senare gör…, trodde att seglet var slut men han gjorde ett riktigt bra jobb.

• getwet

Medlem
    24 februari, 2008 vid 22:38

@tsss 447053 wrote:

hej

Lustigt att dom är så okända här på Erstavikens södra strand, trots att dom heter TyresöSegel. Ligger tydligen numera i Haninge men har kanske legat i min hemkommun tidigare. Jag har aldrig hört någon i TWC som anlitat dom, men det bör kanske prövas om du säger att dom är 100 ggr bättre än Björn. Vad har du anlitat dom till för jobb och vad kostade det?

hälsn Tomas

Björn är helt ok så länge det handlar om enklare jobb typ byta en ruta eller så, även hans prislapp är bra. Men när det börjar bli mer komplicerat så är Tyresö skickligare och jag har sett segel lagade (plus mina egna) där man får leta efter var det är lagat…prislappen kan jag inte svara på eftersom det aldrig har varit samma typ av rep.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips på segelmakare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.