Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tips på skräddare till lagning utav segel

• Tips på skräddare till lagning utav segel

Publicerad av lidde på 16 juni, 2008 vid 16:00

Hej!

Har en repa i duken som jag vill få lagad. Har ni tips på skräddare/segelmakare som kan hjälpa mig i Malmö?

Lidde

eddie svarade 16 år, 10 månader sedan 11 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • rimsson

Medlem
    16 juni, 2008 vid 16:01

http://www.surfersparadise.nu

kan fylla i formulär online och skicka seglet.

• luuddee

Medlem
    16 juni, 2008 vid 16:29
  • langens_kite

Medlem
    16 juni, 2008 vid 16:33

Tejpa med bra siffertejp på båda sidor.
    Håller hur bra som helst.

• eddie

Medlem
    16 juni, 2008 vid 16:34

Segelmakeriet i Limhamn är kanon.
    Innan jag skaffade North så hände det ibland att man var tvungen att laga kiten. De var snabba och billiga

• gh0st

Medlem
    16 juni, 2008 vid 17:12

@Eddie 475466 wrote:

Segelmakeriet i Limhamn är kanon.
    Innan jag skaffade North så hände det ibland att man var tvungen att laga kiten. De var snabba och billiga

Hehe, fick mig o skratta till.

• lidde

Medlem
    16 juni, 2008 vid 17:29

Tack för infon!
    //Lidde

• skanepaul

Medlem
    17 juni, 2008 vid 06:26

gransegel limhamn, mycket bra!

• skotten

Medlem
    17 juni, 2008 vid 06:47

speak to Janat specialsomnade as Ludde suggested, tell him hi from me and enjoy the discount.

• lidde

Medlem
    17 juni, 2008 vid 11:31

Flagg och specialsömnad tar 1300kr.
    Någon som har en Naish Aero 2 eller annan äldre Naish 12-14kvm får gärna höra av sig. Ska användas till uthyrning till elever.
    Tacksam för hjälp!
    //Lidde

• kitemaster

Medlem
    17 juni, 2008 vid 17:46

Det vore kul att jämföra de olika segelmakarna. Jag har hört mycket gott om Edman sails. Har själv erfarenhet av Sjöbergs flagg och specialsömnad vid mobilia. De är dyra, men lagningarna håller bra!
    En vanlig liten repa i duken brukar dock vara smidigast att laga med riktig ballongspinnackertejp.

• kamikazekiteren

Medlem
    17 juni, 2008 vid 18:43

@Lidde 475710 wrote:

Flagg och specialsömnad tar 1300kr.
    Någon som har en Naish Aero 2 eller annan äldre Naish 12-14kvm får gärna höra av sig. Ska användas till uthyrning till elever.
    Tacksam för hjälp!
    //Lidde

Klart jag har , vilka färger vil du ha, och vilken storlek? Jag har bare en 12:a oransje och den är nestan som ny tror jag . SkäeitarHenke har redan provat den ett år men den blev for dyr for honom!

• skotten

Medlem
    17 juni, 2008 vid 19:41

yeah like eric says, its not cheap to get a kite sewn, but it does hold well.. if erics skoolkites hold, then any will….

• marh

Medlem
    17 juni, 2008 vid 19:54

@SkånePaul 475617 wrote:

gransegel limhamn, mycket bra!

Jag har också bra erfarenhet av gransegel. Jag har haft mer än en repa i kiten och det kostade under 500:-… och fint blev det

• eddie

Medlem
    18 juni, 2008 vid 10:00

jag hade en jättereva i en Cabrinha -03, 17m2
    Härlig drake – Nooooooot!

Anyway, för under 500 spänn, bytte de (Segelmakeriet Limhamn) ut en hel ”dukbit”. Kunde inte se lagningen efteråt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tips på skräddare till lagning utav segel

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.