Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tips på Surffilm med baktanke (Dokumentär)

• Tips på Surffilm med baktanke (Dokumentär)

Publicerad av above_the_law på 11 april, 2011 vid 23:08

Detta är bara en trailer och man behöver se HELA filmen för att förstå alla bakomliggande faktorer och förklaringar, samt budskap kopplade till uttryck som bl a:
    “Holding your ground”, courage, brotherhood, honour, surfer localism, loyalty, family, survival etc…

Jag försvarar inte våldet i den, men tycker ändå att den ger viss förståelse för den localism som finns inom surf-culturen. Sedan finns det många fler förklaringar också som har med miljöaspekter, brist på spots/överskott på crowded lineups, surfmode hype o s v att göra…

Se den!

[ame=”http://www.vimeo.com/1402264?ab”]Bra Boys Trailer on Vimeo[/ame]

mr-jibe svarade 13 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • hattfan

Medlem
    12 april, 2011 vid 01:21

4 år efter Nicco 😉

[ame=”http://www.imdb.com/title/tt0951318/”]Bra Boys (2007) – IMDb@@AMEPARAM@@http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BNDczMTQyMzAwNF5BMl5BanBnXkFtZTcwNDc5MjY2MQ@@._V1._SX95_SY140_.jpg@@AMEPARAM@@BNDczMTQyMzAwNF5BMl5BanBnXkFtZTcwNDc5MjY2MQ@@@@AMEPARAM@@SX95@@AMEPARAM@@SY140[/ame]

Bra boys!

• acemattias

Medlem
    12 april, 2011 vid 02:04

Tycker du vi behover en lektion i antropologi eller ar det en varning??

• above_the_law

Medlem
    12 april, 2011 vid 09:43
    hattfan;652195 wrote:
    4 år efter Nicco 😉

Bra Boys (2007) – IMDb

Bra boys!

Jag laddade ner den för ca 3 år sedan, men historia och bra filmer kan man aldrig få för mycket av…:wink:

• above_the_law

Medlem
    12 april, 2011 vid 09:48
    acemattias;652197 wrote:
    Tycker du vi behover en lektion i antropologi eller ar det en varning??

Inget av det…
    Tycker jag förklarade väldigt tydligt varför jag rekommenderar den, eller?

Och som sagt så måste man se HELA filmen för att förstå.
    Det går inte att läsa eller se små delar av något om man ska få en så objektiv och rättvisande bild som möjligt, eller i alla fall någon form av helikopterprespektiv och förståelse/kunskap i ett större sammanhang.
    DET var ett RÅD… Take it or leave it.

• acemattias

Medlem
    12 april, 2011 vid 14:36

Sa det finns ingen koppling till den dar andra smatt urflippade traden, OK.
    Det ar sakert en bra film och jag har inte sett den, sa tack for tippset.

• mr-jibe

Medlem
    12 april, 2011 vid 14:45

Ser riktigt spännande ut! Får till o se den på lovet 😀

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tips på Surffilm med baktanke (Dokumentär)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.