Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tips på vågbräda å kraftfull drake.

• pjoter

Medlem
    9 augusti, 2010 vid 21:29

haze, på marknaden idag…. 🙂

Jakobb, smakar det så kostar det. 😉 Säg någon annan sport där inte mer kraft kostar mer pengar. Bilar, mc, flygning, segelbåtar, vindsurfing osv osv….

• skotten

Medlem
    9 augusti, 2010 vid 21:38

Gött!, Book a course with ARILD in Varberg, he is easily one of the best waveriders in sweden, He can hook you up with different types of setups and you can try before you buy after the course : )

If you cant find his phone number mail us at http://www.kiteboarding.se and we will sort it out for ya.

Follow us on FB and Twitter!!

http://www.Facebook.com/kiteboarding.se
    http://www.Twitter.com/kiteboardingse

http://www.kiteboarding.se
    sig2.jpg

• jagkallaspiotrellerpete

Medlem
    10 augusti, 2010 vid 02:18

för en FS speedmaster in da hood 19m2 då jävlar få du kite och en halv hangglider. allt i ett. det ger inte en zephyr

• milkman

Medlem
    10 augusti, 2010 vid 05:46
    JagkallasPiotrellerPete;624909 wrote:
    då jävlar få du kite och en halv hangglider. allt i ett. det ger inte en zephyr

AMEN! (som i kyrkan) Det är hela poängen. 🙂

• waimeadude

Medlem
    10 augusti, 2010 vid 07:37

Håller med Jakobb

Dyrare än Flysurfer finns inte och visst de e säkert lagt ner en hel del arbete på att fixa till utveckling etc. men
    fortfarande är den 2,5 ggr dyrare än en LEI (Leading Egde Inflatable) och i prisintervallet av en begagnad bil!…

Mitt råd är att slå en signal till Anders på LA-surf, har hookar upp dig med ny bräda och Slingshot kite för 9900:-
    De e rimmliga pengar.

Jag vill gärna prova köra foil men för 21 papp eller 26 för deluxe version kan man göra mycket annat.

• svinet

Medlem
    10 augusti, 2010 vid 08:25

Kan varm rek en Naish Helix 14m2 snabb och skön drake med bra bottendrag. Kör själv en sådan och jag vägde 97 som mest. Eftersom du väger en del så rek jag en lite större vågbräda med bra planing typ Fish så blir det säkert kanon!

• pjoter

Medlem
    10 augusti, 2010 vid 08:29

Haha, gött att det här blivit en tråd om FS priser. 🙂 Jag håller helt med, är sjukt dyra kites men faktum är att jag själv tycker man får vad man betalar för i det fallet och då är det ok. Min speed3 har räddat den här sommaren för mig iaf och jag har haft en hög med sjukt roliga sessions när andra gnällt på för lite vind. Exempelvis är kitetour både öland och landskrona, ribbandagen mm. Men även om jag kränger dom vill jag ju inte att alla ska köpa en, då försvinner ju halva njutningen i att åka runt ensam med gött ladd medans andra gnäller på stranden. 😉

Men tillbaks till topic nu!
    jag antog direkt att du precis som flera andra vindsurfare tänkte börja med kite som lättvindsalternativ och därför föreslog jag det grymmaste lättvindsmonstret som finns på marknaden och som tyvärr kostar en hel del pengar. Dock har jag förstått det som 21kkr inte är så mkt pengar för riktigt bra lättvindsgrejer i vindsurfkretsar.
    Är detta din plan anser jag att det är bättre å lägga pengar på en kite som verkligen levererar. Till detta tycker jag också du ska skippa din ide med en vågbräda, bättre att lära sig köra på en twintip om det är lättvind du ska köra. Vågbrädor har svårare att ta höjd, går saktare och är krångligare att hoppa med. Dvs de ger mindre nöje för pengarna i det registret enligt mig. En speed3 och en door bräda borde dra igång dig vid iaf 5m/s och ge kul åkning.

Är du däremot inne på att helt konvertera till kite och då framförallt i 10m/s och uppåt då det går vågor så är det helt andra grejer du ska sikta på (även om jag som instruktör inte anser att du ska ge dig på 10m/s+ och vågor det första du gör). I sådana fall hade jag iaf satsat på en lättplanad vågbräda typ 6 fot+ och en 10 och 15 kite.

Men börja med att gå en kurs däruppe. Finns flera isntruktörer och Arild som skotten sa är helt grym på vågor så där kan du nog få tonvis med vidare tips om vågåkning.

• mistralo

Medlem
    10 augusti, 2010 vid 09:59

Tack för alla svar! Nu ska här brännas jävel. Ha det!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tips på vågbräda å kraftfull drake.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.