Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tips på vindmätare

• Tips på vindmätare

Publicerad av mrpatric på 8 juni, 2010 vid 20:33

Vilka tillverkare ombesörjer vindmätare som man kan ringa till eller koppla till en hemsida utan att det kostar många många tusen??

ewald svarade 14 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • henric

Medlem
    9 juni, 2010 vid 11:29

Maila till thomas@tna.se och fråga. Han säljer och marknadsför en sån produkt.

• hasse4

Medlem
    9 juni, 2010 vid 14:16

Vad är det för modell/produkt han säljer?

• kitemaster

Medlem
    9 juni, 2010 vid 16:39

Köp inte Davis-Vantage-Pro-2.
    Den skulle vara ”världens bästa vindmätare för hobby- och proffs” men jag överdriver inte när jag säger att jag lagt ner mer än 150 timmar på att få den att fungera. Och så kostade den i runda slängar 10 papp.
    Jag är också intresserad av något mer lättanvänt.

• ewald

Medlem
    9 juni, 2010 vid 17:07

Det ultimata vore en batteridriven mätare som får laddström soliga dagar av solceller och skickar data/bilder via 3G nätet till en site som sedan tvittrar ut all info när vinden når över 7m/s. Eller visar all info direkt på min HTC skärm!

• gasen

Medlem
    9 juni, 2010 vid 17:29

Bra förslag Ewald, fixar du det? Fast jag har Nokia idag så om ni kan ordna något liknade till den vore det super 🙂 🙂 🙂

• bollen

Medlem
    9 juni, 2010 vid 18:48

Tjena!

Det är mycket snack om Davis vindmätare och att dessa skall vara bäst, men det kostar ju skjortan…

Jag har en sådan här som jag haft i ett år:
    http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link=&artnr=340662&title=Jenkinsbird%20Weather%20Pro&

Nu är den dessutom på rea… Funkar över förväntan! Känns inte som den bommar med mycket vad gäller vindhastighet. Trådlös överföring till huvudenheten som drivs av 3 AA batterier – har inte bytt dem på ett år… USB koppling till PC som kontinuerligt överför en fil. I teorin fixa ett php script som gör en graf av filen, skicka upp den med automat ftp – klart. Om någon har gjort ett sådant script är jag intresserad … 🙂 Kan du använda resterande 9papp och köpa nya prylar…

Mvh Per

• kitemaster

Medlem
    9 juni, 2010 vid 20:26

Jag tycker TM’s variant verkar schysst:
    ”i huvudenheten finns en radiokontrollerad klocka som automatiskt ställer in sig efter ett superexakt atomur, vars drift sköts av en stabil statsmakt. ”

Fast jag köper din när den är klar Ewald!

• ewald

Medlem
    9 juni, 2010 vid 21:28
    kitemaster;616119 wrote:
    Jag tycker TM’s variant verkar schysst:
    ”i huvudenheten finns en radiokontrollerad klocka som automatiskt ställer in sig efter ett superexakt atomur, vars drift sköts av en stabil statsmakt. ”

Fast jag köper din när den är klar Ewald!

haha såg det åsså sjukt roligt, men mätaren måste vara värd 1000 spänn eller?
    Finns det ingen tekniksurfare som kan bygga i hop min idé här på stef?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tips på vindmätare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.