Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Tips till Nybörjare….
-
Tips till Nybörjare….
Publicerad av anonym-anvandare på 14 maj, 2000 vid 07:38Jag har en fråga angående utrustning för en nybörjare som jag.
Jag hade tänkt att köpa en bräda nu i början på sommaren och försöka lära mig windsurfingens ädla konst, tidigare har jag bara stått på en bräda modell gammal pråm. Jag är student och har med andra ord inte möjlighet att lägga ut alltför många tusenlappar.. Var kan man köpa begagnat (i närheten av stockholm) och finns det något speciellt man ska tänka på?? Vilka modeller kan vara intressanta för mig??
Mvh Jonas
Ps. ser fram emot en blåsig sommar.robin svarade 24 år, 6 månader sedan 8 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Ja, en bräda runt 130 liter låter helt okej, dagens freeride- brädor är underskattade. Men köp en freeride, inte race.
-
Jag är själv nybörjare, jag har skaffat en Bic Techno 283 (150 liter), verkar vara en jäkligt bra bräda, både för nybörjare och för dem som kan lite mer. Fanatic Bee 144 är också ett bra val, fast jag tror mer på Technon, den har mer volym och är nog mer stabil för nybörjare. Köp inte nåt sånt där “nybörjarpaket” med jättebamsebräda. Köpte en sån när jag började surfa och lärde mig i och för sig rätt snabbt, men man är less brädan efter en månad.
-
gå in på konfens söksida och sök på “astro” 6 mån tillbaka så kommer du kanske få ett bättre grepp på vad du behöver.
Lycka till
-
Köp en Widestyle Typ Techno eller om du har råd en F2 Xantos 300 el 290 så slipper du byta bräda. Annars borde du få tag i en beg. 295:a typ F2 Xantos 295 II för en ca 2500 lite vingligare ibörgan men super som enda bräda. Kolla med White water Tel: 031 518340 de brukar ha lite testbrädor över.
-
Detta inlägg poppar ju upp med jämna mellanrum. Snacket brukar ju låta ungefär lika varje gång. Två läger bildas. Ett som säger “Köp en widestyle – för helvete”, ungefär. Ett annat som skanderar “Köp en Astro Rock – för helvete”.