Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips till pöjkvasker med dålig balans!

• Tips till pöjkvasker med dålig balans!

Publicerad av sundberg på 8 september, 2009 vid 18:32

Hej på er!

Jag har gått från 176liter formula till 99liter freestyle (naish playmate) och har ett problem…
    Jag har väldigt svårt för att slå med playmaten, jag ramlar helt enkelt i när jag ska runt. Det är så lite att stå på =P Gippa har jag inte heller lärt mig ordentligt.

Så, det jag vill ha från er; tips, råd, länkar, vad som helst som kan va nyttigt. Fler timmar på vattnet är ju en bra början ^^

sundberg svarade 15 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • rasmus_w

Medlem
    8 september, 2009 vid 19:33

Kliv runt fortare, stå rakt över brädan (när man kliver runt fort är det lätt att man råkar låta centrifugalkraften komma in i bilden och då blir det plums) och se till att riggen är ur vägen. När du klivit runt, böj knäna rejält och kasta fram riggen.

• sundberg

Medlem
    8 september, 2009 vid 20:06

Japp, tack! det är bara till att nöta ute på vattnet skulle jag tro.

• andersbq

Medlem
    8 september, 2009 vid 20:10

Mja, Playmaten känns ganska kort framför masten, tricket att slå med den är att göra det planande. Skulle nog säga att det borde vara lättare att gippa, Playmate är en fantastisk gippmaskin.

• sundberg

Medlem
    8 september, 2009 vid 21:19
    andersbq;574340 wrote:
    Mja, Playmaten känns ganska kort framför masten, tricket att slå med den är att göra det planande. Skulle nog säga att det borde vara lättare att gippa, Playmate är en fantastisk gippmaskin.

Aye aye kapten! Då får jag nöta gipp också då!

• wilund

Medlem
    8 september, 2009 vid 21:38
    andersbq;574340 wrote:

humm..? kanske är även det som är mitt problem, kan f*n inte slå längre sedan jag bytte till min allwave 85a..? den har ju inte så mycket nos den heller . me men det är väl bara att öva mer

• styret

Medlem
    9 september, 2009 vid 07:51

som sagt, gör det planande. lova upp rejält och hoppa fram innan du står i vindögat, snabbt runt masten, det är inte fel att komma runt fortfarande med backvind, och tryck runt skiten när du står bakom masten igen.

• stinger

Medlem
    9 september, 2009 vid 08:38

Guy Cribb har nåt som han kallar “the twist”, låter kanske fånigt men öva på den så minimerar du fotarbetet både vid gipp och slag. Torröva så sitter det på vattnet sen.

• sundberg

Medlem
    15 september, 2009 vid 21:50
    stinger;574427 wrote:
    Guy Cribb har nåt som han kallar “the twist”, låter kanske fånigt men öva på den så minimerar du fotarbetet både vid gipp och slag. Torröva så sitter det på vattnet sen.

Kan va värt att kika upp, dåligt med vind här ändå så.. tack för tipset!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips till pöjkvasker med dålig balans!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.