Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › tisdag näsby park
-
tisdag näsby park
Publicerad av minken på 20 oktober, 2003 vid 17:47någon som hinner ut en stund på lunchen för lite surf
tänkte åka dit vid 11 snåret och stannar nog till 3 och jag inte fryst ihjäl dågurra1978 svarade 21 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
Jag bangar inte om det kommer lite vind. Ledig imorgon så det passar bra med lite surf.
-
Fast efter en snabb titt på vädret så ser det ju inte så jätte bra ut…
svt: 5 m/s
Wguru: 7 m/s
foreca: 5-7 m/shmm…
-
Var seglar ni i Näsby park !?
Jag ska in till Sthlm en sväng på morgonen kanske vänger förbi om ni är där.
Du kan väl ringa om du seglar Gurra.Var!?
-
Här seglar vi. Det är bra på NO men troligtvis blir det väl skit som vanligt när det är inomskärs. Jag orkar inte bränna ut till Väddö imorgon fast det skulle ge bra mycket bättre utdelning. Jag ringer om jag drar dit.
-
Kör igenom denna ”allé” från Näsby Parks centrum, du ser vattnet.
-
Och så här kan det se ut en blåsig vårdag. Jag tror förövrigt att denna seglare körde vågbräda denna dag. Ganska kaxigt att få igång en sådan på ett byigt ställe som Näsaäng.
-
Så här ser kråkudden ut. Det är ”halvön” som du ser strax ovanför min ritade pil.
-
Så här kanske det kan se ut om vi har lite flyt med vinden. Det blåste 20 m/s (uppmätt) den dagen och jag seglade faktiskt med mindre framgång pga kyla och att jag sög som seglare då. Men det var då det
-
Johan!!
Gäst20 oktober, 2003 vid 22:08Jäklar vad seglingsugen jag blir när jag ser den där sista bilden.
Finns ingenting lika underbart som att komma ner till stranden och se hela vattnet täckt med gäss…//Johan
-
Tack Gurra! en bild säger mer än tusen ord.
Vind prognosen ser inte så bra ut… ring om du är i Näsbypark så kommer jag och kikar, annars blir det nog en sväng ut till Kapellskär för mig på eftermiddagen, Jag måste få prov segla HS 111 -
Det blåser typ 4-6 m/s där nere nu (kl 12:35 var jag nere) och några vita gäss dyker upp då och då. Jag tänker testa.
-
Om det skulle avta så finns det andra ”roliga” aktiviteter bland folks utställda grovsopor
POWER RIDER
Logga in för att svara.