Senaste nytt Forums tjäna pengar till surfingen som sopåkare

• tjäna pengar till surfingen som sopåkare

Publicerad av anonym-anvandare på 16 februari, 2004 vid 18:17

för ett år sedan kanske så va det en diskusion om hur man skulle kunna tjäna mycket pengar på relativt kort tid, och då sa nån att man som sopåkare hade en hyfsad lön?? stämmer detta? eller ska man leta efter nått annat sommarjobb där det är mer cash?? tack för svar

styret svarade 21 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • gurra1978

Medlem
    16 februari, 2004 vid 18:48

Jag kan verkligen rekommendera jobbet som sopåkare eftersom jag jobbat heltid med det i 2,5 år + som sommararbetare.

Här kommer alla fördelar:
    1. Du börjar tidigt och får gå hem när du är klar. Jobbigt i början av veckan med mycket sopor efter helgen men man kommer ändå hem tidigt. Torsdag och fredag brukar vara sköna, jag var ofta hemma kl 0900-1000 på fredagar.
    Vissa företag har dock arbetstider från 0600-1400 och fredag typ 0600-1300.

Jag körde sopor i somras och var vid beachen vid lunch.

2. Du tjänar bra för att inte ha någon direkt utbildning. Vissa företag kör med månadslöner andra med ackord. De som tjänar mest är de som kör i stan (25-35000 kr i månaden) sämst i glesbyggd (19000-21000) men det beror mycket på.
    Om du är sommarjobbare bör man ha C-kort och du får då samma lön som ordinarie!

3. ANNAT grin.gif

Nackdelar:

Inga på sommaren, på vintern är det överjävligt om det är mycket snö.

Om du undrar över nåt mer kan du kontakta mig med ett privat meddelande.

• niklas_s

Medlem
    16 februari, 2004 vid 18:52

en fördel till e att man kan jämföra sig me mammas skitgubbe i ”torsk på tallin” å säga ”de e din skit” till folk

• dixon

Medlem
    16 februari, 2004 vid 19:36

Låter grymt bra det där med sopåkare undrarsch bara hur det blir med lukten. Stinker man inte skit efter ett tag? Andra bra jobb är:
    Brevbärare (inte så bra pröjs, men oj oj oj vilken frihet och desutom bra träning)
    Diskare eller liknande på något lyxhotell i Norge. Bra pröjs och säkert ok surfing där nånstansch
    Student (kanske inte så bra pröjs och inget jobb heller för den delen)

• watertouch

Medlem
    16 februari, 2004 vid 21:43

Student? Ok att man kan få en hel del tid för surf, men nåra pengar har jag då inte sett röken av..

• anonym-anvandare

Medlem
    16 februari, 2004 vid 22:52

Eller så gör man inte ett skit cool.gif

• styret

Medlem
    18 februari, 2004 vid 09:59

brorsan jobbade som sopåkare från april till oktober och han hade inte mycket extra tid. ofta runt 12 timmars arbetsdag hela veckan. Men han tjänade jävligt bra.

Kan iofs bara varit ett undantagsfall. Hade jag haft körkort då ahde det iofs varit ypperligt (att han körde alltså) eftersom han ringde typ hela tiden och skrek om hur stora vågor det var där han var just då (körde norra öland).

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums tjäna pengar till surfingen som sopåkare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.