• Publicerad av nybörjare på 16 september, 2007 vid 19:52

Jag är en kille på 13 år och har surfat i ca 1/2 år jag kan vattenstarta beachstarta och försöker lära mig jipp. jag undrar bara om ni har lite tips/tricks som mjag kan försöka mig på just nu satsar jag rätt hårt på windsurfingen och kan nästan bara köra i vågor (; och hoppa lite. jag har en RRD wave/freestyle 110L och en simmer icon 5.4 och brukar köra i varberg och rågelund. Jag undrar också om någon vet något om tävlingar och surf team man kan köra tillsammans med.

svara järna

Bega

svenne svarade 17 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • tobhed

Medlem
    17 september, 2007 vid 20:30
    nybörjare;415531 wrote:
    Jag är en kille på 13 år och har surfat i ca 1/2 år jag kan vattenstarta beachstarta och försöker lära mig jipp. jag undrar bara om ni har lite tips/tricks som mjag kan försöka mig på just nu satsar jag rätt hårt på windsurfingen och kan nästan bara köra i vågor (; och hoppa lite. jag har en RRD wave/freestyle 110L och en simmer icon 5.4 och brukar köra i varberg och rågelund. Jag undrar också om någon vet något om tävlingar och surf team man kan köra tillsammans med.

svara järna

Bega

Kom igen nu och svara killen, detta är ju nästa generation. Verkar ju finnas sjukt många goa gubbar i Varberg och Rågelunda som måste kunna ge lite hands on tips här 🙂

• rasmus_w

Medlem
    18 september, 2007 vid 01:47

Duckgibe är bra att börja med. 360 tror jag också fast det är ett sånt trick som väldigt många nästan sätter, men inte riktigt lika många faktiskt sätter. När det gäller freestyle har jag noll koll. Push tack verkar tufft men jag har inte en susning om det är lätt eller svårt. Att fila på hoppen och bara försöka komma så högt upp i luften man kan, utan snurrar, tweaks eller nåt märkvärdigt, är himla ballt i många år.

• ola_p

Medlem
    18 september, 2007 vid 05:42

@Rasmus_W 415991 wrote:

Duckgibe är bra att börja med. 360 tror jag också fast det är ett sånt trick som väldigt många nästan sätter, men inte riktigt lika många faktiskt sätter. När det gäller freestyle har jag noll koll. Push tack verkar tufft men jag har inte en susning om det är lätt eller svårt. Att fila på hoppen och bara försöka komma så högt upp i luften man kan, utan snurrar, tweaks eller nåt märkvärdigt, är himla ballt i många år.

Pushtack är bra mycket svårare än helikopterslag etc. Men faktiskt riktigt retro-coolt. Jag övade massor ungefär samtidigt som jag övade sail-body 360, upwind 360, 360, bodydrag och liknande. Pushtacken är nog det enda som jag inte sätter med full planingsfart mer än någon enstaka gång.

• svenne

Medlem
    18 september, 2007 vid 06:59

Köp en Tricktionary, den ger mycket tips och håller även när du har blivit riktigt bra.
    Finns bla här på surfspot.se.

–S

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.